• برای ورود، کلیک کنید
پرینت

پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393

نوشته شده توسط حامد صفائی آتشگاه در . ارسال شده در اخبار

بازدیدکنندگان محترم رشته حقوق که مجاز شده اند، لطفا اطلاعات کارنامه (درصد، معدل و ...) و منابع مطالعاتی خود را جهت استفاده داوطلبان سال آینده در سایت درج نمایند.

ایسنا نوشت:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون نیمه متمرکز دکترای سال 93 از روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکترای سال 93 از ظهر یکشنبه (روز گذشته) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از روز چهار‌شنبه سوم اردیبهشت تا روز شنبه ششم اردیبهشت نسبت به ثبت حداکثر 50 کد رشته‌ محل در سایت این سازمان اقدام کنند.

 

او گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و سایت دانشگاه‌های مورد نظر اقدام کرده و سپس کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه خود از کد رشته‌ محل‌های مربوط به رشته امتحانی را انتخاب و آن‌ها را به ترتیب اولویت‌ علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از عصر روز گذشته یکشنبه، روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، گفت: نتایج اولیه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کد رشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80% نمره آزمون و 20% معدل (شامل معدل‌های تراز شده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای) و با توجه به کدرشته امتحانی که داوطلب درآزمون آن شرکت کرده، اعلام شده است.

خدایی با بیان اینکه افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابی، کد محل انتخابی و ظرفیت رشته محل‌ها و در مقایسه با سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد، گفت: بدیهی است فردی که مجاز به انتخاب رشته می‌شود، در صورت عدم احراز شرایط لازم در مقایسه با سایر انتخاب رشته‌کنندگان برای شرکت درمرحله بررسی سوابق علمی وآموزشی (مصاحبه) معرفی نخواهد شد.

او گفت: پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاهی و بر اساس اولویت کدرشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن سایر ضوابط (از جمله سهمیه رزمندگان، مربی و ...) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کدرشته محل، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی (مصاحبه) استخراج و در اوایل نیمه دوم اردیبهشت ماه 1393 به منظور شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه هر داوطلب حداکثر به پنج کدرشته محل معرفی می‌شود، گفت: داوطلبانی که اسامی آنها برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی اعلام می‌شود، باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی درج می‌شود، با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذیربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه‌کننده است، با توجه به اطلاعات مندرج در سایت هر دانشگاه به موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

خدایی گفت: پس از انجام مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی (مصاحبه) و اعلام نمرات از طرف دانشگاه‌های پذیرنده، گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل نهایی حاصل از 30% نمره علمی آزمون (نمره کل اولیه) و 70% نمره مربوط به مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی واصله از دانشگاه و اولویت کدرشته ‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند و همچنین نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی صورت خواهد گرفت که در نهایت فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در نیمه اول شهریورماه 1393 اعلام خواهد شد.

به گفته او کلید نهایی و پاسخنامه داوطلبان این آزمون نیز از روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

نوشتن دیدگاه

لطفا قبل از پرسش، ابتدا نظرات قبلی را مطالعه کنید.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها   

فرهاد
0 #42 دکترافرهاد 1393-06-12 16:18
سلام. جناب صفایی.من از دانشجویان دکتر نجفی بودم.دانشگاه بهشتی.اگر امکانش هست ایمیل آقای مهران ابراهیمی منش رو بدید تا در خصوص آزمون و منابع اون از ایشون سوال کنم.
------------------------------
سلام. متاسفانه ایمیل ایشان را ندارم.
نقل قول کردن
جزا و جرم شناسی
+4 #41 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393جزا و جرم شناسی 1393-02-12 04:48
سلام. لطفا دوستان بگن برای مصاحبه چه کتابهایی بخونیم خوبه؟
نقل قول کردن
محسن ن
+1 #40 اعلام رتبه و تشكر از آقاي صفایي باصفامحسن ن 1393-02-10 03:15
با سلام خدمت آقاي صفايي و ساير دوستان
رتبه من 42 شد با درصداي تخصصيِ: 77 استعداد 29 و زبان 3 معدل موثر 17/97
به نظر شما كجا دعوت به مصاحبه ميشم.
براي همه دوستان و آقاي صفايي بابت زحمات و اطلاع رساني و به روز بودنشان ضمن عرض تشكر،‌‌ آرزوي سلامتي و موفقيت دارم
----------------------
سلام. تبریک عرض می کنم دوست عزیز. قم-کاشان- شیراز- مازندران و ... شانس دارید.
نقل قول کردن
امین علی
0 #39 میشه جواب سوالمو بدیدامین علی 1393-02-09 10:47
سلام من ازتون خواهش میکنم بگید من برای ارشد ازاد جزای اختصاصی هم میر محمد صادقی هم شامبیاتی خوندم ولی تو یه سری مباحث اختلاف نظر دارند برای ازاد ارشد بر اساس کدوم جواب بدم؟
یه دتیا تشکر میدونم دانشگاه ازاد زیاد علاقه نداررین ولی تو رو خدا برام بپرسین خیلی مهم انقد که مجبور شدم هر دو رو بخونم مرسی
از سایت خوبتون و از زحماتتون تشکر میکنم
--------------------------
سلام. یکی از دوستان، در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند. توضیح داده اند در این جا: www.crimelaw.ir
ضمنا، به عنوان برادر کوچکتر از بنده بپذیریذ که بهتر است حداقل یک " دکتر"، "آقای" و ... قبل از نام این بزرگواران باید قرار دهیم. موفق باشید
نقل قول کردن
یاسین
0 #38 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393یاسین 1393-02-08 10:14
به نقل از حيدري:
با سلام به همگي دوستان و كاربران گرامي:
خواستم عرض كنم البته كه زبان در آزمون دكتري بايد مهم و ضروري باشد اما نكته اي كه همه ما و مسولان وزارت علوم و سازمان سنجش از آن غافل هستيم اينكه آيا نبايد در آزمون دكتري زبان تخصصي ملاك باشد مگر نه اينكه در آزمون ارشد نيمي از سوالات تخصصي است. مگر نه اينكه دانستن زبان عمومي در تحصيلات تكميلي مقدمه اي جهت درك متوت تخصصي و مطالعات تطبيقي است.
چطور ممكن است در دوره دكتري كه تخصصي تر است زبان عمومي ملاك باشد درحالي كه در دوره ارشد از سوالات تخصصي زبان نيز استفاده شود.
اگر به حضرات بر نخورد به نظرم مي رسد شايد رابطه اي بين مسولان وزارت علوم با موسسات زبان انگليسي وجود داشته است زيرا همه مي دانيم كه مطالعه زبان عمومي بدون هزينه و مراجعه به موسسات خصوصي زبان در شرايط كنوني امكان پذير نيست درحالي كه مطالعه زبان تخصصي اينگونه نيست. الله اعلم
بيايد براي يكبار هم كه شده از نظرات داوطلبان در فرم نظرخواهي در جلسه آزمون به طور واقعي و شفاف استفاده كنيد. بيايد واقع بين باشيم. بابررسي درصدهاي داوطلبان سالهاي گذشته معلوم مي شود اگر كسي درصد زبان عمومي اش بالا باشد مثلا 80% ديگر نيازي به دانستن و بلد بودن دروس تخصص ندارد. اين با انصاف و عدالت آموزشي سازگار نيست.
خواهشا" دوستاني كه با اين نظر موافق هستند اعلام نظر نمايند.

به نقل از sadegh:
سلام آقای دکتر ....
بنده عرض کردم که همه کاربران سایت اساتید بنده هستند و احسنت بر شما که ادعای رسیدن به درجه بالای مجتهد بودن رو دارید که انشاالله فقط گفتن صرف نباشد ( اگر واقعآ منظور شما از مجتهد بودن برابر با ذهنیتی باشد که من از یک مجتهد بودن میدانم براساس چند کتابی که دراین باره خوانده ام بی شک شما را باید به طلا گرفت)
جناب دکتر از عبارت هفت خوانی که اشاره کردید به این عبارت رسیدم که : ( خداوند میداند هرکسی را کجا قرار دهد ).
بنده زمانی که برای دکتری انشاالله قبول شوم که هنوز راه طولانیست و فعلآ سنگریزه ها را کنار میزنم...
وباز جای شکرش باقیست که در این سایت آزادی بیان درحدی که شئونات رعایت شود وجود دارد والا دست شما میبود باید لال میشدم بنده گر متهم هم بودم باید دلخوش به آن حق سکوت میشدم وآن را بهانه میکردم .( شوخی )
درکل طوری برداشت کردید که انگار بنده مخالفم بازبان ... خیر ... دریک کلام ( بعضی )ازکسانیکه به دکترا میروند و در مقابلشان عده ای نمیروند اگر دلایل را از جزء به کل ودر کل چه بصورت قیاسی و چه بصورت استقرایی بررسی کنید عدالت آموزشی که دم از آن میزنند خدشه دار است.
" قطره اشکی که هنگام شکست ریختم همان عرقی بود که باید برای تلاش وموفقیت میریختم".
در کل بهتر است دیگر این بحث مناظره ای ادامه نیابد تا از مناظره و علم کلام به جدل نرسد وسایت را از حالت علمی خارج نکند ... اگر بنده نقدی کردم دلیل براین نیست که شما اشتباه میکنید اما گاهی در جزئیات چه بسا شاگرد حرفی بزند که استاد موافق با حرف شاگردش باشدودرنهایت اگر درست هم نباشد بازهم شاگرد کسب اطلاع خواهد کرد. ممنون اساتید عزیز.

سلام
با فرمایش حضرت عالی کاملا موافقم (البته منظورم همان قمست مربوط به عدم طرح سوال از متون حقوقی است نه بقیه). علاوه بر این، جای حقوق جزای عمومی هم خالی است. گزینش باید از همة دروس تخصّصی حقوق کیفری و جرم شناسی باشد.
نقل قول کردن
مهران
+3 #37 جزا و جرم شناسی - مهران ابراهیمی منشمهران 1393-02-08 06:54
سلام دوستان. رتبه من 16 با تخصصی 77/78 - زبان 26/67 - استعداد 26/67 و معدل موثر 16/40
------------------------
سلام. موفق باشید. از همکاری شما ممنونم
نقل قول کردن
جزا و جرم شناسی
0 #36 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393جزا و جرم شناسی 1393-02-07 01:28
سلام. دوستان برای مصاحبه دکتری دانشگاه قم می دونید باید چه منابعی رو مطالعه کنیم؟
نقل قول کردن
sadegh
+1 #35 سلام آقای دکتر...sadegh 1393-02-06 02:01
سلام آقای دکتر ....
بنده عرض کردم که همه کاربران سایت اساتید بنده هستند و احسنت بر شما که ادعای رسیدن به درجه بالای مجتهد بودن رو دارید که انشاالله فقط گفتن صرف نباشد ( اگر واقعآ منظور شما از مجتهد بودن برابر با ذهنیتی باشد که من از یک مجتهد بودن میدانم براساس چند کتابی که دراین باره خوانده ام بی شک شما را باید به طلا گرفت)
جناب دکتر از عبارت هفت خوانی که اشاره کردید به این عبارت رسیدم که : ( خداوند میداند هرکسی را کجا قرار دهد ).
بنده زمانی که برای دکتری انشاالله قبول شوم که هنوز راه طولانیست و فعلآ سنگریزه ها را کنار میزنم...
وباز جای شکرش باقیست که در این سایت آزادی بیان درحدی که شئونات رعایت شود وجود دارد والا دست شما میبود باید لال میشدم بنده گر متهم هم بودم باید دلخوش به آن حق سکوت میشدم وآن را بهانه میکردم .( شوخی )
درکل طوری برداشت کردید که انگار بنده مخالفم بازبان ... خیر ... دریک کلام ( بعضی )ازکسانیکه به دکترا میروند و در مقابلشان عده ای نمیروند اگر دلایل را از جزء به کل ودر کل چه بصورت قیاسی و چه بصورت استقرایی بررسی کنید عدالت آموزشی که دم از آن میزنند خدشه دار است.
" قطره اشکی که هنگام شکست ریختم همان عرقی بود که باید برای تلاش وموفقیت میریختم".
در کل بهتر است دیگر این بحث مناظره ای ادامه نیابد تا از مناظره و علم کلام به جدل نرسد وسایت را از حالت علمی خارج نکند ... اگر بنده نقدی کردم دلیل براین نیست که شما اشتباه میکنید اما گاهی در جزئیات چه بسا شاگرد حرفی بزند که استاد موافق با حرف شاگردش باشدودرنهایت اگر درست هم نباشد بازهم شاگرد کسب اطلاع خواهد کرد. ممنون اساتید عزیز.
نقل قول کردن
حيدري
+2 #34 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393حيدري 1393-02-06 00:47
با سلام به همگي دوستان و كاربران گرامي:
خواستم عرض كنم البته كه زبان در آزمون دكتري بايد مهم و ضروري باشد اما نكته اي كه همه ما و مسولان وزارت علوم و سازمان سنجش از آن غافل هستيم اينكه آيا نبايد در آزمون دكتري زبان تخصصي ملاك باشد مگر نه اينكه در آزمون ارشد نيمي از سوالات تخصصي است. مگر نه اينكه دانستن زبان عمومي در تحصيلات تكميلي مقدمه اي جهت درك متوت تخصصي و مطالعات تطبيقي است.
چطور ممكن است در دوره دكتري كه تخصصي تر است زبان عمومي ملاك باشد درحالي كه در دوره ارشد از سوالات تخصصي زبان نيز استفاده شود.
اگر به حضرات بر نخورد به نظرم مي رسد شايد رابطه اي بين مسولان وزارت علوم با موسسات زبان انگليسي وجود داشته است زيرا همه مي دانيم كه مطالعه زبان عمومي بدون هزينه و مراجعه به موسسات خصوصي زبان در شرايط كنوني امكان پذير نيست درحالي كه مطالعه زبان تخصصي اينگونه نيست. الله اعلم
بيايد براي يكبار هم كه شده از نظرات داوطلبان در فرم نظرخواهي در جلسه آزمون به طور واقعي و شفاف استفاده كنيد. بيايد واقع بين باشيم. بابررسي درصدهاي داوطلبان سالهاي گذشته معلوم مي شود اگر كسي درصد زبان عمومي اش بالا باشد مثلا 80% ديگر نيازي به دانستن و بلد بودن دروس تخصص ندارد. اين با انصاف و عدالت آموزشي سازگار نيست.
خواهشا" دوستاني كه با اين نظر موافق هستند اعلام نظر نمايند.
نقل قول کردن
دکتر ...
0 #33 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393دکتر ... 1393-02-05 17:42
به نقل از sadegh:
سلام جناب آقای یاسین
شما و همه کاربران از جمله مدیریت این سایت استاد بنده هستید
بنده عرض کردم نظر شخصی خود را گفتم
دوست عزیز بنده منظورم این نیست که نباید زبان را نخواند ... هرکس میتواند انگلیسی که سهل است اصلآ به چند زبان مسلط شود چه بهتر... بحث من چیز دیگریست
فن ترجمه که شما عرض کردید علمی است و حقوق نیز علمی ... که در مطالعات تطبیقی که افراد دنبال میکنند 90درصد این افراد از کتبی که به لطف مترجمان ترجمه شده بهره میبرند و خودتان هم میدانید که اگر کسی مثلآ دکترا دارد دلیل براینکه زبانش قوی میباشد نیست واین آقایی که دکترا دارد اگر زبانش ضعیف باشد دلیل بر این نیست که سطح علمی حقوقیش کم است چه بسا از یک حقوقدان که مترجم نیز باشد حاذق تر باشد
بنده حرفم در زمینه پذیرش شدن در آزمون دکترا هست ... که دوست عزیز جناب ( دکتر .... ) طوری اظهار تاسف کردند که انگار اگر کسی زبانش ضعیف است نباید به دانشگاه وارد شود...
باز جای شکر دارد ایشان در سازمان سنجش نیستند و الا باید منتظر یک شاهکار دیگر از سوی سازمان سنجش میبودیم چه بسا میگفتند ضریب زبان 4 و دروس تخصصی 1 .
برایتان آرزوی موفقیت میکنم.

عزیز من صادق عزیز بیا من بفرستمت دانشگاه تهران، بهشتی و هرجای دیگه که دوست داری درس بخون و دست از سر این سایت بردار(شوخی کردم). یه سوال ازت دارم تا حالا تحقیق کردی؟ ببین عزیزم مهارت در زبان انگلیسی حکم قلم برای محقق و داره... یه ابزاره... فرض کن قبول شدی بدون این ابزار و با چهارتا کتاب میرمحمد و خالقی میخوای بری تو دکتری چه گرهی از کار ملت بازکنی؟ بعدا ما می خواهیم شاگرد تو بشیم تو دوباره می خوای همین کتاب ها رو به ما معرفی کنی... خوب تو دکتری هم نخونی می تونی!!! اونوقت تو چه سهمی در تولید علم کشور داری؟؟؟
بابا تو رو خدا با دکتری شوخی نکنید دکتری گرفتن یعنی تو رشته ی خودت مجتهد باشی!!! مجتهدی که ندونه اندیشه های روز جرم شناسی چیه؟ چه سیاست هایی شکست خورده و ما نباید آن ها را دوباره امتحان کنیم؟ و... این مجتهده؟؟؟ بابا دو تا تست شروع به جرم و معاونت زدید فک می کنید دیگه الان علامه دهرید نه!!! اصن رساله دکتری و چه طوری میخوای بنویسی؟؟ رساله ات و درباره یه موضوع فقهی هم که بر داری مستغنی از زبان نیستی؟؟/
من اگه تو سنجش بودم، تا دانشجو را از 4 مرحله که هر کدوم هفت خوان باشه گذر نمی دادم، پذیرشش نمی کردم!!
نقل قول کردن
akbari
0 #32 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393akbari 1393-02-05 16:17
با سلام
جناب آقای صفایی متشکرم .الان پاسختون را در قسمتی که سوال گذاشته بودم دیدم.
همیشه موفق باشید.
----------------------
سلام. مؤید باشید.
نقل قول کردن
جزا و جرم شناسی
0 #31 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393جزا و جرم شناسی 1393-02-05 15:25
به نقل از یاسین:
به نقل از جزا و جرم شناسی:
من رتبه 65 شدم میشه به روزانه امید داشته باشم. از بچه های پارسال کسی نیست که با این رتبه دانشگاه قم یا کاشان قبول شده باشه
---------------------------
سلام. امید هست حتما

سلامئ دوست عزیزم
به امید خدا قبولید چون دوست بنده سال پیش با رتبه حدود 70 شیراز روزانه قبول شده. به خدا توکل کنید و سوابق پژوهشیتونو تقویت کنید و دورس فقه و جرم شناسی و زبان را در اولویت قرار بدید.

برای مصاحبه دانشگاه قم می خوام ببینم تآکیدشون بیشتر رو چه موضوعاتیه؟
---------------------------
سلام. مصاحبه را نمی دانم، اما در تدریس، روی فقه تمرکز زیادی دارند.
نقل قول کردن
sadegh
0 #30 در جواب استاد یاسینsadegh 1393-02-05 14:16
سلام جناب آقای یاسین
شما و همه کاربران از جمله مدیریت این سایت استاد بنده هستید
بنده عرض کردم نظر شخصی خود را گفتم
دوست عزیز بنده منظورم این نیست که نباید زبان را نخواند ... هرکس میتواند انگلیسی که سهل است اصلآ به چند زبان مسلط شود چه بهتر... بحث من چیز دیگریست
فن ترجمه که شما عرض کردید علمی است و حقوق نیز علمی ... که در مطالعات تطبیقی که افراد دنبال میکنند 90درصد این افراد از کتبی که به لطف مترجمان ترجمه شده بهره میبرند و خودتان هم میدانید که اگر کسی مثلآ دکترا دارد دلیل براینکه زبانش قوی میباشد نیست واین آقایی که دکترا دارد اگر زبانش ضعیف باشد دلیل بر این نیست که سطح علمی حقوقیش کم است چه بسا از یک حقوقدان که مترجم نیز باشد حاذق تر باشد
بنده حرفم در زمینه پذیرش شدن در آزمون دکترا هست ... که دوست عزیز جناب ( دکتر .... ) طوری اظهار تاسف کردند که انگار اگر کسی زبانش ضعیف است نباید به دانشگاه وارد شود...
باز جای شکر دارد ایشان در سازمان سنجش نیستند و الا باید منتظر یک شاهکار دیگر از سوی سازمان سنجش میبودیم چه بسا میگفتند ضریب زبان 4 و دروس تخصصی 1 .
برایتان آرزوی موفقیت میکنم.
نقل قول کردن
akbari
0 #29 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393akbari 1393-02-05 13:13
باسلام
لطف کنید پیامهایی که فرستادم که در مورد نحوه نگارش و مکان چاپ مقاله در سایت وزارت علوم یا مجلات حقوقی و در صورت امکان موضوع یا موضوعاتی که بتوان به عنوان مقاله کار کرد را توضیح دهید.
جسارتا انگار تمایل ندارید در مورد مقاله نویسی و نحوه انتشار آن توی سایتتون بحث بشه در حالی که این واسه ادامه ی تحصیل امری حیاتی است.لطفا جهت عدم سوء تفاهم این رو منتشر و توضیح مفید وکار آمدی دهید.
--------------------------------
سلام. دیروز پاسخ دادم
lawtest.ir/.../...
نقل قول کردن
بهی
0 #28 درخواست مشاورهبهی 1393-02-05 10:47
سلام آقای صفایی و بقیه دوستان
به نظرتون با رتبه 49 جزا، به 5 کدرشته محل روزانه دعوت خواهم شد؟؟؟مثلا خوارزمی کاشان شیراز بابلسر و قم؟
و این هم وضعیت تقریبی رزومه:
1 مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه-2 مقاله علمی ترویجی-2 مقاله همایش ملی و 3 مقاله علمی تخصصی با چند مقاله دیگر در حال داوری- به همراه سابقه تدریس پیام نور و...
و در نهایت به کجا امید قبولی داشته باشم؟
----------------------------------
سلام. به نظرم دعوت می شوید.
چند رتبه بالاتر از شما، بدون رزمومه در یکی از دانشگاه های فوق پذیرفته شده است.
نقل قول کردن
akbari
0 #27 مقالهakbari 1393-02-05 08:57
با سلام
لطفا فرایند چاپ مقاله در سایت وزارت علوم وسایر مجلات حقوقی توضیح دهید واینکه چه مدت طول میده مقاله چاپ کنیم واز کجا متوجه شویم مقاله ای موضوعی کارشده یا نه.خواهشا اطلاعات جامعی بدهید و یه موضوع حتی الامکان معرفی فرمایید.
-----------------------------
سلام. پاسخ شما را دیروز دادم!
lawtest.ir/.../...
نقل قول کردن
یاسین
0 #26 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393یاسین 1393-02-05 07:23
به نقل از sadegh:
سلام
جناب دکتر مایه تاسف این هست کسی زبان رو بالا بزنه و لی دروس تخصصی رو در حد متوسط بزنه و قبول بشه ولی کسی که دروس تخصصی رو بهتر زده بمونه ...
آزمون نامش رشته حقوق هست نه زبان.... اگر اینطور هست که ملاک زبان هست پس بچه های رشته زبان شرکت کنند طبیعتآ شانس بالایی خواهند داشت...
بنده در ارشد اشکالی بر زبان نمیگیرم اما در دکترآ... !!!!!!!!!
در تفسیر کدام یک از مواد قانونی تسلط بر زبان شرط است؟؟؟
البته بسته به گرایش متفاوته مثلآ بین الملل که زبان در دکترا میتونه موثر باشه
بنده هم فقط نظر شخصی خود را گذاشتم.

سلام دوست خوبم
در حقوق تطبیقی خواندیم که امروزه مطالعات تطبیقی نه تنها سودمند بلکه یک امر ضروری است و لذا حداقل باید یک زبان خارجی دیگر یاد بگیریم تا بتوانیم به این امر اقدام کنیم. برای مثال موضوع عدالت ترمیمی که امروزه با جدیّت در عرصة حقوق کیفری دنبال می شود نیازمند تسلط به متون اصلی آن است که عمدتا به زبان انگلیسی است. یا در جرم شناسی خواندیم که این رشته در اروپا متولد شده و سپس به آمریکا رفت و ادبیات اروپایی و آمریکایی دارد. پس طبیعی است که برای مطالعة نظریات جدید جرم شناسی نیاز به زبان داشته باشیم. یا در عرصه رقابت علمی گفته شد که کشور ما باید حداقل با کشورهای منطقه رقابت کند و این امر با تسلط به زبان ارتباط تنگاتنگ دارد یا در حوزة حقوق کیفری بین المللی ما برای استرداد مجرمین و انجام همکاری های قضایی مناسب نیاز به زبان داریم و همین طور در حقوق بین الملل کیفری که غالب متون آن به زبان انگلیسی است. لذا به نظر حقیر چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه قبول بشویم یا نشویم تسلط به یک زبان خارجی در این مقطع پیش شرط ضروری است. ان شا الله اگر امسال قبول شدیم که شکر ولی اگر نشدیم حتما باید برای زبان وقت بگذاریم. حتی در صورت قبولی هم نباید از زبان غافل شویم. برای شما دوست خوبم آرزوی موفقیت و شادکامی را دارم. البته از دکتر عزیز هم خواهشمندم که اگر توانستند با ادبیات دیگری مطلب خود را بیان فرمایند تا کینه و کدورتی پیش نیاید. خدا یارتان.
نقل قول کردن
یاسین
0 #25 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393یاسین 1393-02-05 07:09
به نقل از جزا و جرم شناسی:
من رتبه 65 شدم میشه به روزانه امید داشته باشم. از بچه های پارسال کسی نیست که با این رتبه دانشگاه قم یا کاشان قبول شده باشه
---------------------------
سلام. امید هست حتما

سلامئ دوست عزیزم
به امید خدا قبولید چون دوست بنده سال پیش با رتبه حدود 70 شیراز روزانه قبول شده. به خدا توکل کنید و سوابق پژوهشیتونو تقویت کنید و دورس فقه و جرم شناسی و زبان را در اولویت قرار بدید.
نقل قول کردن
sadegh
0 #24 در جواب آقای دکتر( نقطه چین )sadegh 1393-02-05 05:15
سلام
جناب دکتر مایه تاسف این هست کسی زبان رو بالا بزنه و لی دروس تخصصی رو در حد متوسط بزنه و قبول بشه ولی کسی که دروس تخصصی رو بهتر زده بمونه ...
آزمون نامش رشته حقوق هست نه زبان.... اگر اینطور هست که ملاک زبان هست پس بچه های رشته زبان شرکت کنند طبیعتآ شانس بالایی خواهند داشت...
بنده در ارشد اشکالی بر زبان نمیگیرم اما در دکترآ... !!!!!!!!!
در تفسیر کدام یک از مواد قانونی تسلط بر زبان شرط است؟؟؟
البته بسته به گرایش متفاوته مثلآ بین الملل که زبان در دکترا میتونه موثر باشه
بنده هم فقط نظر شخصی خود را گذاشتم.
نقل قول کردن
جزا و جرم شناسی
0 #23 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393جزا و جرم شناسی 1393-02-04 16:27
من رتبه 65 شدم میشه به روزانه امید داشته باشم. از بچه های پارسال کسی نیست که با این رتبه دانشگاه قم یا کاشان قبول شده باشه
---------------------------
سلام. امید هست حتما
نقل قول کردن
دکتر ....
0 #22 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393دکتر .... 1393-02-04 08:24
به نظر من مایه تأسفه که کسی درصد یا صفر زبان زده توقع داره بهترین کرسی دانشگاهی و بهش بدن!!
نقل قول کردن
کم شانس
+1 #21 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393کم شانس 1393-02-04 05:57
تخصصی 69.9 استعداد 27.4 زبان 2.2 و معدل موثر 16.04
رتبه 134 و آخرین رتبه مجاز روزانه 133l
مایه تاسفه که دکترای تخصصی نه با سواد علمی دروس تخصصی که با استعداد و زبان عمومی می سنجند
یا حق
نقل قول کردن
یاسین
0 #20 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393یاسین 1393-02-03 13:21
به نقل از احسان سلیمی:
به نقل از زهرا:
سلام
من همیشه فکر میکردم بین رتبه های خوب، رقابت بیشتره. ولی انگار برعکسه. رقابت بین رتبه های پایین بیداد میکنه!!!!!!!!!!!
بنده اختصاصی 70% زدم و استعداد 40% و زبان هم 0% با رتبه 96
بین رتبه 10 و رتبه 3 که لطف کردند و درصدهاشونو گذاشتن تفاوت بیشتری هست تا بین رتبه 96 و 31
و واقعا برام جااااالبه
---------------------------
سلام. بله، این امر نشانگر این است که میزان نخبه های ما( نخبه از نظر آزمونی حداقل)، بسیار کم است.

سلام بله کاملا حق باشماست و علت این امر آزمون های غیر استاندارد تحصیلات تکمیلی است. ان شاء الله موفق باشید

با سلام. البته شاید معدل ها هم اثرگذار بوده است. بنده خودم هم تعجب کردم که فاصله کمی زیاد است ولی احتمال می دم از باب معل باشه. معدل اعمال شده بنده 19 و 66 صدم است.
نقل قول کردن
احسان سلیمی
+1 #19 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393احسان سلیمی 1393-02-03 08:46
به نقل از زهرا:
سلام
من همیشه فکر میکردم بین رتبه های خوب، رقابت بیشتره. ولی انگار برعکسه. رقابت بین رتبه های پایین بیداد میکنه!!!!!!!!!!!
بنده اختصاصی 70% زدم و استعداد 40% و زبان هم 0% با رتبه 96
بین رتبه 10 و رتبه 3 که لطف کردند و درصدهاشونو گذاشتن تفاوت بیشتری هست تا بین رتبه 96 و 31
و واقعا برام جااااالبه
---------------------------
سلام. بله، این امر نشانگر این است که میزان نخبه های ما( نخبه از نظر آزمونی حداقل)، بسیار کم است.

سلام بله کاملا حق باشماست و علت این امر آزمون های غیر استاندارد تحصیلات تکمیلی است. ان شاء الله موفق باشید
نقل قول کردن
احسان سلیمی
0 #18 پاسخ: پاسخنامه ، کليد نهایی و کارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون دكتری 1393احسان سلیمی 1393-02-03 05:43
به نقل از امیرحسین پیران نیکجه:
با عرض سلام خدمت سرور عزیزمون جناب صفایی گل
به تمامی دوستانی که در آزمون امسال رتبه کسب کردند از جمله جناب طهرانی و جناب افضل خسروی(ورودی 91 ارشد دانشگاه شهید بهشتی که رتبه 7 دکتری امسال شدند) و جناب سلیمی و جناب یاسین تبریک ویژه میگویم
امیدوارم همیشه موفق و موید باشید
یاعلی
-----------------------
سلام. جای تبریک دارد؛ پاسخ زحمات را گرفتن.
به امید اینکه در آزمون سال آینده، رتبه ارشد شما تکرار شود. موفق باشی

امیرجان متشکریم
نقل قول کردن

مطالب مرتبط