• برای ورود، کلیک کنید
پرینت

تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392

 باسمه تعالی

در ادامه مطلب می توانید پاسخنامه (کلید) سؤالات حقوق جزای اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد 1392 را به همراه منبع طرح سؤالات مشاهده فرمایید.

 

پاسخ نامه حقوق جزای اختصاصی

آزمون کارشناسی ارشد حقوق ـ سال 1392 - دفترچه 202 C

شماره

گزینه صحیح

منبع پاسخ

86

2

تبصره ماده 200 ق.م.ا

87

4

صفحه 323 امنیت

88

1

صفحات 363،365،367،368 اشخاص

89

1

صفحه 41 اشخاص

90

1

 م 520 ق.م.ا.

91

3

صفحات 373 و 383  امنیت

92

3

صفحه 50 اشخاص

93

2

صفحات 149،154،155،159 اموال

94

4

ماده 377 ق.م.ا.

95

3

صفحه 355 اشخاص

96

3

 صفحات 456 تا 458 اشخاص

97

1

ماده 221 ق.م.ا.

98

4

رأی وحدت رویه شماره 717

99

2

 صفحه 76 اموال

100

2

ماده 6 قانون جرائم رايانه‌ای (م 734 ق.م.ا.)

101

3

ماده 260 ق.م.ا. - صفحه 185 اشخاص

102

2

صفحات 64 و 145 اشخاص

103

3

 ماده 714 ق.م.ا. - صفحات 263 تا 264 اشخاص

104

4

ماده 665 ق.م.ا.

105

4

مستنبط از صفحات 92-258-324 اشخاص

 

 

 

نوشتن دیدگاه

لطفا قبل از پرسش، ابتدا نظرات قبلی را مطالعه کنید.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها   

paliz
0 #37 منابع آزمون حقوق جزا وجرم شناسیpaliz 1392-09-09 07:02
سلام ودرود
جناب صفایی خداقوت وسپاس بسیار به خاطر سایت فوق العاده تان
سوالی دارم از منابع ارشد حقوق جزا:
من باتوجه به این که برای آزمون کانون وکلا مطالعه میکردم وتقریبا منابع کانون با ارشد متفاوت است در حال حاضر نمی دانم به غیر از ق.م.ا92 وآ.د.ک چه باید بخوانم تقاضادارم در این مسآله راهنماییم فرمایید.
سپاسگزارم.
--------------------
سلام. منابع در سایت درج شده است. خلاصه:
3 جلدی حقوق کیفرری اختصاصی دکتر میرمحمدصادقی- حقوق جزای عمومی یکی از کتب موجود مانند کتاب آقای ساولانی، دکتر آقایی جنت مکان و ... . چاپ 21 به بعد آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی - قوانین کیفری - تحریرالروضه+فقه استدلالی. در جزای عمومی قانون را خوب حفظ شوید
نقل قول کردن
سجاد ری
0 #36 روش خواندنسجاد ری 1392-04-10 17:06
باسلام به .... خودم ایشالله خیر دنیا و آخرت ببینید که انقدر به درد بخورید
.... باتوجه به تغییر مجازات اسلامی و نبود منبع شما الان برای ارشد چه راهی را پیشنهاد می کنید؟
برای متون حقوقی چه راه یا کتابی را برای خواندن انتخاب کنم؟
شنیدم آدک در شرف تغییر است ؟ اگر اینطوره برای ارشد چه راهی را پیشنهاد می کنید؟
بازهم از الطاف بی دریغتان کمال تشکر را دارم
-------------------------
سلام. 1.جزا: متن قانون مجازات اسلامی را بخوانید. در کنار آن، مباحث را از کتب کمک آموزشی مطالعه کنید. کتب دکتر زراعت و دکتر آقایی جنت مکان هم بد نیست. طی چند روز آینده سعی می کنم خبری در مورد کتب اساتید شهید بهشتی قرار دهم در سایت. 2. آ.د.ک.: احتمال می دم عوش شود. جای شما بودم از لایحه مطالعه می کردم، در کنار قانون قعلی 3. متون حقوقی: از اهل فن بپرسید، بنده نظرم را در قسمت منابع قرار دادم.
نقل قول کردن
kbb
0 #35 تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392kbb 1391-12-16 10:01
به نظر من ملاک باید قانون باشه و رأی وحدت رویه هم همه میدونیم قانون هست.اجتهاد در مقابل نص صحیح نیست . اینم یکی از مشکلات داوطلبین رشته جزا که باید هرسال منتظر باشیم ببینیم کدوم استاد محترم سوالات رو طراحی کردن .
نقل قول کردن
سمیرا
0 #34 تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصیسمیرا 1391-12-12 12:15
با سلام
دوستان عزیز توجه داشته باشین که سوال 105 اختصاصی طبق کتاب استاد میرمحمدصادقی طرح شده و کلید سنجش هم کاملا درسته.
نقل قول کردن
kbb
+1 #33 تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392kbb 1391-12-11 23:06
سلام دوستانئمنم با نظر امیر مهدی موافقم.توی کتاب موسسه علوی هم همینو گفته.ممنون
نقل قول کردن
امیرمهدی
0 #32 کلیدامیرمهدی 1391-12-04 11:33
با سلام خدمت دوستان .در ارتباط با سوال 105 جزا باید بگم تعدد مادی الزاما به این معنا نیست که حتما باید 2 فعل انجام بگیره بلکه استثنا هم داره مثلا اگر فعل واحد واجد 2 عنوان جرم یکی تعزیری و دیگری مستلزم قصاص یا دیه باشه قانونگذار قائل به تعدد مادی و جمع مجازاتها شده.رای وحدت رویه شماره 1 -روزنامه رسمی شماره 12079 :eek:
------------------------
سلام. ممنون از ابراز نظرتان.
نقل قول کردن
daniyaaal
0 #31 تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392daniyaaal 1391-11-24 19:39
عجب عکسی زیبایی از اقای خامنه ای بالای صفحتون زدید دمتون گرم کمتر سایتی از این حرکتا میکنه
-------------
سلام. ممنون از ابراز لطفتان.
نقل قول کردن
مهدی مانیانی
+1 #30 واب سوال 105مهدی مانیانی 1391-11-24 16:11
به نقل از مظفر:
با سلام
جواب سوال 105 در كتاب دكتر اردبيلي در صفحه 230 در مبحث مجازات شروع به جرم گزينه 2 ميشود.
وسلام 8)
---------------------------------
سلام. سؤالات جزای اختصاصی طبق نظر اساتید این درس پاسخ داده می شود نه آقای دکتر اردبیلی.

-----------------------------------
بنده هم با گزینه 2 موافقم باید صبرکنیم ببینیم نظر طراح محترم چیه.......
نقل قول کردن
كورش
+1 #29 تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392كورش 1391-11-24 10:24
منم مطمئنم
نقل قول کردن
محمد .م
+3 #28 سوال 105محمد .م 1391-11-23 23:17
با سلام به نظر من که گزینه 2 صحیح میباشد .چون در سوال ذکر شده که شخص قصد مجرمانه ی قتل را داشته وایراد ضرب وجرح فقط مقدمه ی قتل (عملیات ارتکابی) میباشد نه شروع به آن برای وقوع قتل قطعا به یک سری عملیتی نیاز است تا نتیجه به وقوع بپوندد.
نقل قول کردن
مظفر
+3 #27 تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392مظفر 1391-11-23 04:44
با سلام
جواب سوال 105 در كتاب دكتر اردبيلي در صفحه 230 در مبحث مجازات شروع به جرم گزينه 2 ميشود.
وسلام 8)
---------------------------------
سلام. سؤالات جزای اختصاصی طبق نظر اساتید این درس پاسخ داده می شود نه آقای دکتر اردبیلی.
نقل قول کردن
محمد درودیان
+1 #26 پاسخنامه سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392محمد درودیان 1391-11-22 13:50
دوستان آرزوی موفقیت برای همه شمادارم و خوشحالم که میبینم کاملا جزایی و منطقی و با استدلال بحث میفرمایید .درهرحال منتظر کلید سازمان سنجش باید بود.مضاف براینکه بامطالعه کلید اعلامی که براش زحمت کشیدید و بنده هم سپاسگذارم به نظرم اگه دقیق تر ودور از شتابزدگی عمل میکردید بهتر بود.بازهم خداقوت

---------------------------------
سلام. رفرنس دقیق اکثر سؤالات درج شده است.
نقل قول کردن
شیما
0 #25 سوال 95شیما 1391-11-22 11:44
به نظر من از آن جایی که زمانی حکم به 1/3 یا و.... میدهیم که مابقی دیه از جای دیگه تامین شه اینجوری که خون مسلمان به هدر میرود چون قاعدتا سگ و زنبور که نمیتونند دیه بپردازند.. :lol:
----------------------------
باسلام. موارد متعددی وجود دارد که دیه داده نمی شود. نظر استاد هم در صفحه مذکور مشاهده شود خوب است.
نقل قول کردن
آرش
0 #24 سوال 101آرش 1391-11-22 05:54
با درود
در مورد سوال 101 با توجه به گفته دكتر ميرمحمدصادقى در كتاب جرايم عليه اشخاص، صفحه 185، گزينه 3 درست است:
«...اين كه، پس از فرار، مرگ وى ناشى از پيرى طبيعى يا حوادث غيرمترقبه يا "هر عامل ديگرى" باشد از اهميت برخوردار نيست...»
خواهشمند است تصحيح بفرماييد.

با سپاس فراوان از شما
----------------
سلام. بله ممنون
نقل قول کردن
kbb
+1 #23 کلید اولیه سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392kbb 1391-11-21 22:05
آقا نظر من: حدود،قصاص،دیات+ تعزیرات=جمع مجازات
شروع به قتل عمدی تعزیری هست و ضرب دیه داره، جرح هم قصاص
پس 2تاش جمع میشه دیگه
سال قبل یا 2سال هم جزء سوالا بود که جمع مجازاتها جواب سازمان بود
نقل قول کردن
محسن3
+1 #22 کلید اولیه سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392محسن3 1391-11-21 21:14
به نقل از محمد درودیان:
سلام دوستان من فقط استدلال شخصیمو میگم وامیدوارم اگه به نظرتون درست نبود بگین اول درمورد سوال 95جواب دیه کامله به دو دلیل 1.دکتر آقایی نیا میگن مباشر وسبب درقتل عمدی هردوباید انسان باشند لذاحیوان یا شی را نمیتوان مباشر جنایت به حساب آورد.جرایم علیه اشخاصص48

به نقل از محمد درودیان:
سلام دوستان من فقط استدلال شخصیمو میگم وامیدوارم اگه به نظرتون درست نبود بگین اول درمورد سوال 95جواب دیه کامله به دو دلیل 1.دکتر آقایی نیا میگن مباشر وسبب درقتل عمدی هردوباید انسان باشند لذاحیوان یا شی را نمیتوان مباشر جنایت به حساب آورد.جرایم علیه اشخاصص48

به نقل از قدرت:
به نقل از محمد درودیان:
دلیل دوم اینکه درباب شرکت در قتل هریک از شرکا باید رکن معنوی مستقل داشته باشد که سگ و زنبور فکر نمیکنم داشته باشند مضاف براینکه ماده بیان میکنه ضرب و جرح عده ای و حرف از حیوان و اشیا نیست و در ماده 212هم صراحتا میگه چند نفر نفر به جز شتر حیوان دیگه ای رو شامل نمیشه ودرمورد سوال 105در کنکور سراسری 88مثال نزدیکی بهش اومده که جواب شروع به قتل عمدی و ایراد ضرب و جرحه یعنی جمع مجازاتها

نظز شما برخلاف نظز دکتر میرمحمدصادقیه ایشان معتقدند که در این حالت یک سوم بر عهده جانی میباشد چون علی ای حال تاثیر فعل جانی در قتل مجنی علیه فقط یک سوم میباشد ولا غیر

به نقل از قدرت:
به نقل از محمد درودیان:
دلیل دوم اینکه درباب شرکت در قتل هریک از شرکا باید رکن معنوی مستقل داشته باشد که سگ و زنبور فکر نمیکنم داشته باشند مضاف براینکه ماده بیان میکنه ضرب و جرح عده ای و حرف از حیوان و اشیا نیست و در ماده 212هم صراحتا میگه چند نفر نفر به جز شتر حیوان دیگه ای رو شامل نمیشه ودرمورد سوال 105در کنکور سراسری 88مثال نزدیکی بهش اومده که جواب شروع به قتل عمدی و ایراد ضرب و جرحه یعنی جمع مجازاتها

نظز شما برخلاف نظز دکتر میرمحمدصادقیه ایشان معتقدند که در این حالت یک سوم بر عهده جانی میباشد چون علی ای حال تاثیر فعل جانی در قتل مجنی علیه فقط یک سوم میباشد ولا غیر

تنها منبع موثق در حقوق جزا اختصاصی دکتر میرمحمد نه آقایی نیا فقط گزینه 3
نقل قول کردن
قدرت
0 #21 هر چی خدا بخوادقدرت 1391-11-21 19:47
به نقل از محمد درودیان:
دلیل دوم اینکه درباب شرکت در قتل هریک از شرکا باید رکن معنوی مستقل داشته باشد که سگ و زنبور فکر نمیکنم داشته باشند مضاف براینکه ماده بیان میکنه ضرب و جرح عده ای و حرف از حیوان و اشیا نیست و در ماده 212هم صراحتا میگه چند نفر نفر به جز شتر حیوان دیگه ای رو شامل نمیشه ودرمورد سوال 105در کنکور سراسری 88مثال نزدیکی بهش اومده که جواب شروع به قتل عمدی و ایراد ضرب و جرحه یعنی جمع مجازاتها

نظز شما برخلاف نظز دکتر میرمحمدصادقیه ایشان معتقدند که در این حالت یک سوم بر عهده جانی میباشد چون علی ای حال تاثیر فعل جانی در قتل مجنی علیه فقط یک سوم میباشد ولا غیر
نقل قول کردن
محمد درودیان
+1 #20 کلید اولیه سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392محمد درودیان 1391-11-21 19:05
دلیل دوم اینکه درباب شرکت در قتل هریک از شرکا باید رکن معنوی مستقل داشته باشد که سگ و زنبور فکر نمیکنم داشته باشند مضاف براینکه ماده بیان میکنه ضرب و جرح عده ای و حرف از حیوان و اشیا نیست و در ماده 212هم صراحتا میگه چند نفر نفر به جز شتر حیوان دیگه ای رو شامل نمیشه ودرمورد سوال 105در کنکور سراسری 88مثال نزدیکی بهش اومده که جواب شروع به قتل عمدی و ایراد ضرب و جرحه یعنی جمع مجازاتها
نقل قول کردن
محمد درودیان
0 #19 کلید اولیه سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392محمد درودیان 1391-11-21 18:58
سلام دوستان من فقط استدلال شخصیمو میگم وامیدوارم اگه به نظرتون درست نبود بگین اول درمورد سوال 95جواب دیه کامله به دو دلیل 1.دکتر آقایی نیا میگن مباشر وسبب درقتل عمدی هردوباید انسان باشند لذاحیوان یا شی را نمیتوان مباشر جنایت به حساب آورد.جرایم علیه اشخاصص48
نقل قول کردن
فرهاد
+1 #18 تایید نظرمحسنفرهاد 1391-11-21 12:05
به نقل از قدرت:
به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

سلام میشه ادرس جایی کهصادقی این نظرو گفته بگید چون من کتابشو چند بار خوندم ولی چنین چیزی ندیدم

به نقل از قدرت:
به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

سلام میشه ادرس جایی کهصادقی این نظرو گفته بگید چون من کتابشو چند بار خوندم ولی چنین چیزی ندیدم
دررابطه باسوال 105رجوع کنیدبه صفحات آخرشروع به جرم و همکاری در جرایم علیه اشخاص در خصوص سوال101هم تنهازمانی دیه وقصاص ساقط میشودکه به مرگ طبیعی بمیرد .رجوع کید به بحث خودکشی وفرار وضمان عاقله و طبق نظر صریح قانون
نقل قول کردن
آرش
0 #17 سوال 101آرش 1391-11-21 11:28
با درود
در مورد سوال 101 با توجه به گفته دكتر ميرمحمدصادقى در كتاب جرايم عليه اشخاص، صفحه 185، گزينه 3 درست است:
«...اين كه، پس از فرار، مرگ وى ناشى از پيرى طبيعى يا حوادث غيرمترقبه يا "هر عامل ديگرى" باشد از اهميت برخوردار نيست...»
خواهشمند است تصحيح بفرماييد.

با سپاس فراوان از شما
نقل قول کردن
محسن 2
0 #16 کلید اولیه سؤالات حقوق جزای اختصاصی ـ ارشد سراسری: سال 1392محسن 2 1391-11-21 11:21
به نقل از قدرت:
به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

سلام میشه ادرس جایی کهصادقی این نظرو گفته بگید چون من کتابشو چند بار خوندم ولی چنین چیزی ندیدم

برید دوصفحه آخر شروع به جرم وهکاری را بخونید دررابطه با سوال105 دررابطه با سوال 101هم نظر صریح قانون و دکتر میرمحمد دربحث خودکشی وفرار چون صرف فرار کافیست برای تبدیل قصاص به دیه ادامه سوالانحرافی بود.سقوط قصاص ودیه فقط در فرض مرگ طبیعیه دوست عزیز
نقل قول کردن
حسين
0 #15 پاسخ صحيح سوال آخرحسين 1391-11-21 07:11
با سلام
در مورد سوال آخر ، در كنكورهاي آزمايشي اكسين ، عين اين سوال مطرح شده بود و گزينه 2 (فقط ضرب و جرح عمدي) پاسخ صحيح بود.
من هم بر اساس اون آزمون ها گزينه 2 رو انتخاب كردم
---------------------
سلام. به نظر می رسد نظر طراحان گزینه 4 است. چند روز صبر کنید تا کلید منتشر شود.
نقل قول کردن
قدرت
0 #14 تنهاقدرت 1391-11-20 21:55
به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

به نقل از محسن .:
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر.در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.

سلام میشه ادرس جایی کهصادقی این نظرو گفته بگید چون من کتابشو چند بار خوندم ولی چنین چیزی ندیدم
نقل قول کردن
محسن .
0 #13 سوال 101و105محسن . 1391-11-20 20:53
باسلام واحترام من میخوام خیال همه را راحت کنم سوال آخر105اختصاصی ایراد وجرح عمدی.مثل اینکه بگیم الف قصدمجرمانه داشته ولی موفق نشده .هم دکتر میرمحمدصادقی اینا تایید کردند هم دکتر اردبیلی.به دانشجویان بگید لطفادرست مطالعه فرمایید.باتشکر. در رابطه با سوال 101 این یک امر بدیهیه که گزینه 3میشه.مطميا باشید.
نقل قول کردن