پرینت

پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393

نوشته شده توسط حامد صفائی آتشگاه در . ارسال شده در دکتری

باسمه تعالی

از کلیه داوطلبان و صاحبان اندیشه خواهشمندم چنانچه اشکالی و نقصی در پاسخ نامه مشاهده نمودند به طور مستند و دقیق ذکر فرمایند تا اصلاحات احتمالی صورت پذیرد.

حمیدرضا کلانتری - دانشجوی دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی

پاسخ نامه خالی از اشکال و کاستی نیست.

پی نوشت: پاسخ سؤالات 50 و 72 تغییر پیدا کردند.

نظر سازمان سنجش در چند تست، مغایر با گزینه اعلامی توسط سایت آزمون انلاین حقوق است. به لینک زیر مراجعه کنید

 

 

 

پاسخ نامه اولیه دروس تخصصی آزمون دکتری سراسري ـ سال 1393

حقوق جزا و جرم شناسی 2114

کد F

آیین دادرسی کیفری: استاد دکتر آخوندی/جلد اول چاپ13/ جلد دوم چاپ 9

آیین دادرسی کیفری: دکتر آشوری/جلد اول چاپ8/ جلد دوم چاپ 10

دکتر میرمحمدصادقی/جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی/چ21

دکتر میرمحمدصادقی/جرایم علیه اموال و مالکیت/چ35

استاد دکتر نجفی ابرندآبادی/دانشنامه جرم شناسی/چاپ 2

دکتر علی شیروانی/ترجمه و تبیین شرح اللمعه/جلد 14ـ13، 5

شماره سؤال

گزینه صحیح

منبع طرح سؤال

1

3

شیروانی/13/75

2

3

شیروانی/14/48

3

4

شیروانی/14/31

4

2

شیروانی/14/240

5

2

شیروانی/13/223ـ222

6

1

شیروانی/14/129

7

4

شیروانی/5/293ـ292

8

3

شیروانی/5/172

9

4

شیروانی/14/101؛ آگاهی بیشتر ر.ک.: کلانتر/10/79/زیرنویس 10

10

1

شیروانی/9/143

11

2

شیروانی/13/131ـ130

12

3

شیروانی/14/25

13

1

شیروانی/5/95

14

4

شیروانی/13/91

15

2

شیروانی/13/60

16

3

شیروانی/12/133

17

4

شیروانی/13/42؛ شرائع الاسلام/4/141

18

1

شیروانی/13/248

19

2

شیروانی/13/177

20

1

شیروانی/14/103

21

4

شیروانی/13/118

22

2

شیروانی/14/194

23

1

شیروانی/13/243

24

3

شیروانی/13/289

25

1

شیروانی/13/247

26

3

شیروانی/13/81، 48، 75، 42 و 44

27

2

شیروانی/13/209

28

1

شیروانی/13/121

29

3

شیروانی/13/39

30

2

شیروانی/14/81

31

4

شیروانی/13/121

32

1

شیروانی/13/33 و 37

33

2

شیروانی/13/231ـ230

34

2

شیروانی/5/192

35

2

شیروانی/14/278ـ277

36

2

آشوری/1/28

37

4

آخوندی/1/68

38

3

آخوندی/1/169

39

4

آخوندی/1/218؛ مواد 106ـ105 و 109 ق.م.ا.

40

1

آخوندی/2/159

41

3

آخوندی/2/260

42

3

م 11 ق.م.ا.

43

1

آخوندی/1/239

44

3

م 11 ق.آد.د.ع.ا.ک.؛ آخوندی/1/134

45

3

ت 1 م 1 ق.آ.د.د.ع.ا.ک.

46

2

م 246 ق.آ.د.د.ع.ا.ک.

47

2

آشوری/1/64ـ63/زیرنویس 2

48

؟

 

49

4

البته طراح سؤال بهتر بود می‌نوشت: قانون الحاق تبصره 3 به ....

50

1

آخوندی/3/ 26ـ25

51

2

آخوندی/1/255

52

4

تبصره م 4 ق.ت.د.ع.ا.

53

2

آخوندی/2/99، نظریات ا.ح.ق.ق.  مندرج در مجموعه قوانین و مقررات آیین دادرسی کیفری/ریاست جمهوری/چاپ11/291ـ290

54

1

البته ا.ح.ق.ق. در نظریه 1349/7ـ04/03/1384 در فرضی مشابه قائل به صدور قرار امتناع از رسیدگی است.

55

4

م 7 قانون مجازات راجع به اخلالگران در صنایع نفت مصوب 16/07/1336؛ میرمحمدصادقی/امنیت/241

56

2

بند 2 ماده واحده قانون مجازات اخلالگران در امنیت پرواز ... مصوب 04/12/1349؛ میرمحمدصادقی/امنیت/240

57

1

م 117 ق.ث.ا.ا.؛ میرمحمدصادقی/اموال/149

58

3

م 299 ق.م.ا.

59

2

م 1 قانون مبارزه با پولشویی مصوب 02/11/1386

60

4

شق "ب" م 743 ق.م.ا. (شق "ب"م 15 قانون جرایم رایانه ای مصوب 05/03/1388)

61

2

م 562 ق.م.ا.

62

4

م 567 ق.م.ا.

63

1

مواد 375 و 377 ق.م.ا.

64

1

ت 1 م 278 ق.م.ا.

65

4

میرمحمدصادقی/امنیت/290

66

1

میرمحمدصادقی/امنیت/430 و437

67

4

ت 2 م 302 ق.م.ا.

68

2

م 52 قانون حمایت از خانواده مصوب 01/12/1391

69

4

م 288 ق.م.ا.

70

3

ت 3 م 5 ق.ت.م.م.ا.ا.ک.

71

2

م 420 ق.م.ا.

72

3

  م 482 ق.م.ا؛ میرمحمدصادقی/اشخاص/423

73

1

سلیمی/179

74

4

 

75

2

 

76

3

 

77

4

 

78

 3

 نجفی ابرند آبادی/علوم جنایی/مقاله پیشگیری عادلانه از جرم/568/زیرنویس 1

79

3

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/20

80

2

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/192

81

1

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/260

82

2

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/36

83

2

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/224

84

 1

 

85

3

جرم شناسی نظری/ترجمه دکتر مهدی کی نیا/200ـ199

86

1

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/65

87

4

 

88

4

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/135

89

3

 

90

1

نجفی ابرندآبادی و .../دانشنامه جرم شناسی/292

 

شما مجوز ارسال دیدگاه را ندارید

دیدگاه‌ها   

sanaz
0 #27 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393sanaz 1393-01-25 17:51
با سلام خدمت ....
ببخشید به نظر شما سطح سوالای امسال نسبت به پارسال چگونه بود و میزان درصد ها چه تغییری میکند؟
با تشکر
-------------------------
سلام. حدس می زنم که تقریبا 5-10درصد، میانگین تخصصی ها بالاتر می رود. اما زبان کاهش می یابد.
دلیل استفاده از چند نام کاربری توسط شما را نمی دانم هنوز. از ه. و س. و ... تا ساناز!
بازپرس
0 #26 تخمینبازپرس 1392-12-23 16:45
سلام و عرض ادب
با درصد تخصصی 64.48
زبان 7درصد
استعداد 15
و میانگین حدود 44درصد
برای شبانه یا پردیس شانس دارم؟
روزانه که محالاته با این درصدایی که اینجا ثبت شده
اخه چطور میشه بعضی زدن 82درصد تخصصی.....ممنون م از پاسختون
------------------------
سلام. واقعا نمی دانم.
یاسین
0 #25 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393یاسین 1392-12-23 14:03
سلام
با تشکر از زحماتتون
ببخشید بنده با درصدای زبان 48 درصد ، استعداد 20 درصد و اختصاصی 72 درصد رتبه ام چند میشه؟ درصدا بر اساس کلید سنجشه.
-------------------------
سلام. تخمین رتبه کار چندان درستی نیست. چون روند آزمون کاملا عوض شده. سطح سوالات، نوع سوالات و ... . شاید زیر 60. نمی دانم
sadegh
0 #24 65sadegh 1392-12-22 08:06
salam
dar javab doste aziz aghaye rahmani hamin ro mitonam begam: ke tahlileton aslan rabti be soal 65 nadare zira sharyete kolahbardari vojod nadare ke bekhaym darbare shoro e be ;kolahbardari sohbat konim
va ba hamon tahlile gofte shode gozine 2 sahih ast va nazare sanjesh niz hamin ast
movaf"fagh basheed.
سهیل
0 #23 اشکال سنجشسهیل 1392-12-21 18:10
سلام. سوال 54 به نظر میاد کلید سازمان سنجش نادرسته. چون قرار موقوق تعقیب بدلیل جرم نبودن عمل ارتکابی صادر نمیشه. بلکه منع تعقیب صادر میشه. و طبق گزینه سنجش که میگه بهخاطر عدم شمول قوانین جزایی ایران یعنی عمل جرم نیست. البته شاید گفت که قرار موقوف تعقیب که یک قرار شکلی است نهماهوی باید صادر بشه. و با این استدلال شاید قرار موقوف تعقیب درست باشه. سوال 65 به نظر میرسه شروع به کلاهبرداری نموده است ونه فقط تهدید کیفری. چون از وسایل متقلبانه استفاده نموده است وموفق به بردن مال نشده. ودر بهترین حالت میشه گفت که هر دو جرم تهدید و کلاهبرداری بوده و نه فقط تهدید. مرسی
-------------------------
سلام. به نظر می رسد که سؤال 54 باید حذف شود.
رحمانی
0 #22 با سلام .کلید اولیه سنجشرحمانی 1392-12-21 16:50
کلید سنجش که منتشر شده با این کلید 3 مورد اشتباه دارد یعنی 3 غلط اضافه شد. سوالات 54 که شد 4 و سوال 65 شد 2 و سوال 76 شد 2. مابقی همه درستند. ازمدیریت محترم سایت و همکاران و بخصوص استاد دکتر کلانتری کمال تشکر داریم. سرافراز باشید.
-----------------------
سلام. به امید موفقیت همه تلاش گران
زهرا
0 #21 تخمین رتبهزهرا 1392-12-21 13:11
با سلام وخسته نباشید
به نظرتون با 70 درصد اختصاصی و 30 درصد استعداد میتونم به قبولی امیدوار باشم؟
----------------------------------
سلام. بدون زبان، کمی سخت است. شاید مجاز شوید.
رحمانی
+2 #20 جواب مستدل 65رحمانی 1392-12-21 11:19
ضمن عرض سلام. درپاسخ به دوستمون sadegh19باید عرض نمایم ، حضرتعالی کتاب دکتر میر محمد جرایم علیه اموال ص 68 پاییز 92 مطالعه فرمایید. احتمال دارد که وسیله مورد استفاده کلاهبردار از لحاظ شکل و ظاهر کاملا صحیح و بدون خدشه ولی به اصطلاح خالی از وجه باشد ومورد استفاده متقلبانه قرار گیرد ...مثال زده موجر گفته رسید گم نمودم و مال الاجاره یک ماه را از مستاجر بگیرد و بعد با علم به دریافت مال الاجاره ، به موجب قبض اصلی از مستاجر نا آگاه مال الاجاره دریافت کند،کلاهبرداری است. تا این جا هدف اینه که استفاده متقلبانه در رسیدی که علی الظاهر صحیح ولی در واقع خالی از وجه بوده ،وجود داشته است.پس بپذیرید که در سوال 65 هم که مبلغ چک صادرکننده پرداخت و بعد از پرداخت حتی چک پاره ولی دارنده می آید آنها را بهم ملصق که طلب خویش که قبلا دریافت نموده و این برگه چک عملا خالی از وجه و طلبکاریش بوده وجود دارد.یعنی استفاده از وسیله متقلبانه در عنصر مادی جرم . از سوی دیگر قصد مجرمانه وجود داشته سوء نیت عام که همان قصد انجام فعل هست داشته یعنی عالما وعامدا اینکارو انجام داده و سوء نیت خاص کلاهبرداری که همان قصد بردن و تحصیل مال دیگری با توسل به وسایل متقلبانه داشته و تو ضیحی که ابتدا دادم استفاده از چک هم بصورت متقلبانه نموده اما در مرحله نهایی که بردن مال قربانی است ؛ موفق نشده است که مال وی راببرد. این یعنی شرع به جرم. یعنی قصد مجرمانه بوده و شروع به عملیات اجرایی نموده ولی بدلیل مانع خارجی ، خرج از ارده مرتکب (ولوفریب نخوردن قربانی)موفق به بردن مال نشده است. حال اگر علیرغم آگاهی صاحب چک ، مال رو از ترس بهش میداد میشه گفت ازروی تهدید بوده است.وشاید گزینه شما درست بودو در اینجا می گفتیم که نه ازروی فریب بلکه از روی تهدید مال یعنی وجه چک داده است. تازه اونوقت حالت اخاذی می شد. عذر خواهی می نمایم . موفق باشید.
-----------------------
سلام. از ابراز دیدگاهتان ممنونم
sadegh
0 #19 جواب صحیح سوال65 مستند ومستدلsadegh 1392-12-21 08:04
سلام
بعداز اینکه نظرم رو درباره سوال65 گفتم و عرض کردم گزینه 4 بدون شک غلط هست وبا توضیحی که دادم....==>>>
توضیح:
براساس نظر آقای میرمحمد صادقی در کلاهبرداری باید عنصر اغفال وفریب وجود داشته باشد و طرف مقابل مال خود را در نتیجه فریب و با رضایت تقدیم کنداماهیچکدام از عناصر وجود ندارد و اینکه واسطه ای نیزنباید در جریان باشد که حتی اگر طرف از طریق شکایت هم مال راببرد بازهم نمیشه به کلاهبرداری استناد کرد زیرا 1.به دلیل وجود واسطه ای خاص 2. دادن مال بدون رضایت
شروع به کلاهبرداری هم نیست زیرا مقدمات ابتدایی را نمیشه جرم دانست و طرف یه جورایی طرف رو فقط داره باحرف زدن میترسونه و هنوز اقدام اصلی رو واسه انجام مرحله آخر این جرم مرکب رو شروع به انجامش نکرده....
وباتوجه به این توضیح گفتم : گزینه 3 درست هست ( اما )
وقتی نظر شما رو دیدم کنجکاو شدم بیشتر بررسی کنم و بنظرم با توجه به توضیحاتی که دادم وبراساس ماده 669 تعزیرات ( 895 ق.م.ا مصوب92) براساس کد F گزینه 2 یعنی صرفآ تهدید کیفری گزینه درست هست.
تشکر از کمک و راهنماییتون.
-----------------------------
سلام. شاید طراح/طراحان به توضیحات بخش الصاق در جلد سوم کتاب آقای دکتر میرمحمدصادقی توجه داشته اند. نمی دانم
علیرضا طهرانی
+1 #18 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393علیرضا طهرانی 1392-12-20 22:13
سلام به نظر شما به درصد اختصاصی 82
استعدا 44
زبان 48
چه رتبه ای میارم؟
--------------------------
سلام. زیر 15
ناشناس
0 #17 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393ناشناس 1392-12-20 22:05
[سلام منظورتون از نکته سئوال اشتباه اولیه ما چیست؟
--------------------------
سلام. قبلا اشتباه پاسخ داده بودیم. در سایت درست شد.
ناشناس
0 #16 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393ناشناس 1392-12-20 17:34
[اگر بگوییم که ماده 18یکی ازجهات اعاده دادرسی هست که برابر قانون هست میشه گفت از موارد اعاده دادرسی هم میتونه باشه.من نظرم اینه.یعنی بنظر شما نمیشه در فرجه مقرر اعمال ماده 18دلایل جدید رو بکار برد مگه اشکال پیدایش دلیل جدید صرفا در قالب ماده272و اعمال ماده18در قالب مغایرت بین با شرع .بهرحال جای بحث دارد
-----------------------------------
سلام. فکر می کنم که نکته این سوال، همان اشتباه اولیه ما بود.
sadegh
0 #15 65sadegh 1392-12-20 15:29
سلام
سوال 65 آزمون دکترا میشه گزینه3
توضیح:
براساس نظر آقای میرمحمد صادقی در کلاهبرداری باید عنصر اغفال وفریب وجود داشته باشد و طرف مقابل مال خود را در نتیجه فریب و با رضایت تقدیم کند و هیچکدام از عناصر وجود ندارد و اینکه واسطه ای در جریان نباشد که حتی اگر طرف از طریق شکایت هم مال راببرد بازهم نمیشه به کلاهبرداری استناد کرد زیرا 1.به دلیل وجود واسطه ای خاص 2. دادن مال بدون رضایت
شروع به کلاهبرداری هم نیست زیرا مقدمات ابتدایی را نمیشه جرم دانست و طرف یه جورایی طرف رو فقط داره باحرف زدن میترسونه و هنوز اقدام اصلی رو واسه انجام مرحله آخر این جرم مرکب رو شروع به انجامش نکرده.
اگر اشتباه گفتم خواهشآ با توضیح بگید.
تشکر
-------------------------------
سلام. شاید نظر طراح سوال صرف تهدید کیفری باشد. در غیر این صورت به نظر بنده فاقد وصف کیفری است
قدیمی
0 #14 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393قدیمی 1392-12-20 15:03
سلام مجدد سوال 80
در صفحه 119 عدالت ترمیمی دکتر غلامی آمده میانجیگری معمولا از طریق ارجاع پرونده از طرف قاضی و...آغاز می شود.همچنین فلسفه اجرای میانجیگری اقتضا داره که در تمام مراحل اجرا بشه.
----------------------------
سلام. متاسفانه طراح محترم سؤال، صرفا به دانشنامه توجه داشته اند. این سؤال، جای اعتراض دارد. البته آنچه که دیدگاه مندرج در دانشنامه را توجیه می کند، مقررات جدید لایحه آیین دادرسی کیفری است. حدود مواد 80 تا 84 فکر می کنم. هرپند لازم الاجرا نیستف اما تئوری مشابه با دانشنامه در آن مشاهده می شود.
یاسینی
0 #13 سوال 50یاسینی 1392-12-20 14:56
با سلام مجدد. سوال 50 گزینه یک هست. چونکه موارد اعاده دادرسی در جایی است که محکوم علیه میخواد اعاده دادرسی نماید. مستنبط از ماده 272 ق.آ.د.ک 78. و نظر اداره حقوقی در کتاب آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی چاپ 21 صفحه 123 وقتی قرار منع تعقیب از طرف دادگاه و در قالب حکم قطعی باشد ، اعتبار امر مختوم دارد.مو ید باشید.
--------------------------
سلام. تشکر از ابراز دیدگاهتان
حيدري - حقوق جزا
0 #12 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393حيدري - حقوق جزا 1392-12-20 10:48
لطفا ميشه بفرماييد با 50% اختصاصي و %15 استعداد و 0% زبان در كنكوردكتري حقوق جزا 1393 حدودا" چه رتبه اي بدست مي آيد؟ آيا امكان قبولي و دعوت به مصاحبه وجود دارد؟ خيلي خيلي ممنون. حيدري
--------------------------------
سلام. برای آزمون سال بعد تلاش کنید.
یاسینی
0 #11 با سلامیاسینی 1392-12-20 07:44
ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت سایت وهمکاران تنظیم کننده پاسخنامه ، در رابطه با سوال 6 متون فقه ، به نظر میرسه گزینه دو صحیح باشه. درسته ترجمه تحت اللفظی و ظاهر گزینه یک هست ولی مقصود و مفهوم که در کتاب شرح اللمعه هست ، مقصود ولی دم حاضری است که خواهان قصاصه. به نظر میزسه مفهوم اینه. در پناه حق باشید.
------------------------------
سلام. با توجه به کلمه "پرداخت"، گزینه 2 غلط است.
sadegh
+1 #10 gratefulsadegh 1392-12-20 07:24
سلام
آقای صفایی واقعآ نمیشه زبانآ از شما تشکر کرد ...کیفیت که نیاز به تعریف داره اما شما هرسال از نظر کمیت هم تو کمک به کاربران ترقی میکنید ...ا لانم که پاسخنامه جرم شناسی رو با کمک دوستانتون گذاشته بودید... بنده تازه میخوام برم ارشد انشاالله و پیش شما حالا حالاها باید درس پس بدیم اما کمی روی سوالات دکترا و نظرات و... کلنجار میرم یه جورایی باعث بالا بردن اطلاعات و آرامش برام میشه... رک و راست بگم: حسودیم میشه به اینهمه خوبیتون و واقعآ اجرتان با قادر متعال.
معتاد سایتتونم.
تشکر.
----------------------
سلام. دوست عزیز بنده لیاقت توصیفات شما را ندارم. امیدوارم گام کوچکی در تحقق عدالت آموزشی برداشته باشیم. موفق باشید.
سينا
0 #9 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393سينا 1392-12-20 07:07
ﺳﻠﺎﻡ . اﺯ ﺯﺣﻤﺎﺕ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﺰﻳﺰ ﺗﺸﻜﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ. ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﻗﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﻛﻢ ﺩﺭ ﺩﺍﺩﻛﺎﻩ ﻗﻂﻌﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭﻣﺴﻠﻤﺎ ﺩﺍﺩﻛﺎﻩ ﺣﻜﻢ بﺭﺍﻯﺕ ﺻﺎﺩﺭ ميكند ﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻨﻊ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻛﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺧﻠﺎﻑ ﺩﺍﺩﺳﺮﺍ. ﺣﻜﻢ. ﺍﻋﻢ ﺍﺯﻣﺤﻜﻮﻣﻴﺖ و ﺑﺮﺍﻯﺕ قطعيه. ﺭﺍﻱ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻫﻢ داريم. خالقي
-----------------------------
سلام. در مورد سوال فوق من هم شک دارم. به نظر می رسد، در سوال 50، گزینه 1 صحیح است. تشکر از ابراز نظرتان
قدیمی
0 #8 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393قدیمی 1392-12-20 05:59
با سلام و سپاس
سوال 80 گزینه 1
------------------------
سلام. مخالفم. دانشنامه به صراحت گفته گزینه 2. منبع پاسخ شما؟
حسین حسین
0 #7 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393حسین حسین 1392-12-19 20:23
با سلام و تشکر از لطف شما بزرگوار
به نظر به پاسخ چند سوال ایراد اساسی وارده
1-سوال 76تبیین جرم سیاسی از کتاب تحولات جرم سیاسی ترجمه دکتر غلامی طرح شده که باید از استاد غلامی پرسید.
2-سوال 32 احتمالا گزینه 2صحیح باشه.
3-سوال 17 رومن دقیقا به این نکته در زمان مطالعه قبل از آزمون توجه کردم و به نظرم گزینه2صحیح باشه چون در ادامه شهید ثانی در بالای صفحه 43 جلد13 شرح لمعه می گه احتمال دارد رضاعی را. شامل آن بدانیم.
4-در سوال 72 هم گزینه 3
-------------------------------
سلام دوست عزیز
1. کتاب را ندارم متاسفانه. 2. با حضرت عالی مخالفم، چرا که این سوال چندبار در ارشد تکرار شده بود. ضمنا حد افترا ندیده ام. 3. با توجه به اطلاق کلام، به نظر میرسه که نظری که رضاعی و ... را درنظر میگیره، نظر ضعیف تری است. این مورد را من هم شک دارم. 4. این هم از آن سوالات اختلافی است. نظر من هم 3 است.
هومن
0 #6 سوال 58 و72هومن 1392-12-19 19:49
ابتدا پاسخ دوست میدم : سوال 65، گزینه 4 درسته یعنی شروع به کلاهبرداری. عمل جعل نمی باشد.چرا که نوشته ای نساخته و همان نوشته بوده. عمل صرف تهدید کیفری نیست. تازه این که اگر دیگری را ازشکایت بترسونه چه بسا عنوان تهدید نباشه. شخص میره دادگاه از خودش دفاع می کنه و میتونه به جرم افترا با وجود شرایط احقاق حق بکنه. عمل هم جنبه کیفری داره و این گزینه که فاقد جنبه کیفری هست هم قابل قبول نیست. بنابراین گزینه صحیح شروع به کلاهبرداری بوده است. چون از رسیدی که خالی از وجه بوده یعنی متقلبانه آمده سوء استفاده بکنه ولی نهایتا موفق به بردن مال نمیشه وبنابراین شروع به کلاهبرداری می باشد. اما در رابطه با سوال 72 به نظر من گزینه صحیح 3 می باشد . با این استدلال که در مساله بیان شده که به هیچ وجه امکان شناسایی وجود ندارد و بخصوص در اینجا منازعه صورت گرفته و باید مجازات تعزیری حتما باشد .ماده 479 ق.م . ا .یعنی دیه بطور مساوی و چون منازعه بوده مجازات تعزیری منازعه منجر به فوت. سوال 58 گزینه 1 صحیح می باشد مستنبط از ماده 299 گزینه الف صحیح می باشد. چونکه اسمی از مجازات صدمه وارده به سر آورده در حالی که در قانون غیر از دیه چیزی نگفته .از آقای صفایی و کلانتری بی نهایت سپاسگذاریم.
---------------------------------------
سلام. در خصوص سوال 58، فکر می کنم گزینه انتخاب شده سایت صحیح باشد.
امیدوارم دوستان همکاری کنند و بعد از ازمون، سوالات را تحلیل کنیم. تشکر
ناشناس
0 #5 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393ناشناس 1392-12-19 19:30
جناب ... سلام.بنظر من در فرض حمله برای ضرب اونهم بدون سلاح نمی شود از مقررات دفاع مشروع و عدم رعایت مراتب کمک جست اینجا قتل عمد هست ضرب کجا سلاح کجا؟اون تبصره در فرض خاص خودش هست نه در مثال مطروحه در سئوال.
-------------------------
سلام. با حضرت عالی مخالفم. به نظر می رسد با توجه به تحول قانون، پاسخ ارائه شده توسط سایت، با دیدگاه طراحان یکی باشد. تشکر از دیدگاهتان.
دوست
0 #4 RE: پاسخنامه اولیه - آزمون دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی 1393دوست 1392-12-19 17:14
سلام وبا تشکر از سایت خیلی خوبتان
به نظر حقیر سوال 65 با توجه به همان منبا مورد معرفی(ص290) با ید توجه داشت فرد ب خود چک را پاره نموده و حتی با چسباندن آن فریب نمیخورد و از طرفی تهدید هم اتفاق افتاده بنابراین شروع به کلاهبرداری به تنهایی جایگاهی ندارد و جعل نیز مصداق ندارد بنابراین گزینه (2)باید صحیح باشد.
2-سوال 72 با توجه به صفحه 413 کتاب جرایم علیه اشخاص آقای میرمحمد صادقی علی الخصوص قید(به هیچ وجه مشخص نیست) در مفروض سوال و همچنین صفحه 418 همان کتاب گزینه 3 می تواند صحیح باشد.
البته اینها نظر بنده می باشد خوشحال میشم نظر بزرگواران دیگر را ببینم. باتشکر
---------------------------
سلام. با شما موافق هستم. در چند سؤال، بنده با جناب آقای کلانتری اختلاف نظر دارم. ولی ایشان هم بنابر اصرار و درخواست متعدد داوطلبان محترم، اقدام به انتشار کلید نمودند. تشکر از دیدگاه تان.
سينا
0 #3 RE: پاسخنامه اولیه آیین دادرسی کیفری - آزمون دکتری 1393سينا 1392-12-19 17:03
ﺳﻠﺎﻡ. ﺍﻗﺎﻱ ﺻﻔﺎﻳﻲ ﺑﺎﺑﺖ ﺑﺎﺳﺨﻬﺎ ﻣﻤﻨﻮﻥ . ﺿﻤﻨﺎ ﺟﺮﺍ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﻧﻤﻴﺸﻪ. ﺗﺸﻜﺮ ﺍﺯ ﺯﺣﻤﺎﺗﺖ
------------------------
سلام. حل شد.

مطالب مرتبط