![](/images/slideshow/04.jpg)
کلید سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392
باسمه تعالی
تجزیه و تحلیل سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392
پاسخ نامه اولیه حقوق جزای عمومی آزمون کارشناسی ارشد حقوق ـ سال 1392 - دفترچه 202 C |
||
شماره |
گزینه صحیح |
منبع پاسخ |
201 |
4 |
مواد 3 تا 8 ق.م.ا. |
202 |
3 |
ماده 613 ق.م.ا.،تبصره ماده 621 ق.م.ا، تبصره3ماده3 و ماده 6 ق.ت.م.م.ا.ا.ک. و م 594 ق.م.ا.، م 542 ق.م.ا. |
203 |
1 |
تبصره ماده 625 ق.م.ا. |
204 |
2 |
دکتر گلدوزیان/محشا/ذیل ماده 2/حاشیه 7-3 |
205 |
1 |
|
206 |
3 |
دکتر گلدوزیان/محشا/ذیل ماده 11/حاشیه 3-1 |
207 |
2 |
دکتر گلدوزیان/حقوق جزای عمومی/جلد1/451-452 |
208 |
2 |
ماده 45 ق.م.ا. |
209 |
2 |
صفحه 91 جلد 2 - دکتر اردبیلی دکتر گلدوزیان/محشا/ذیل ماده 54/حاشیه 3 |
210 |
3 |
|
211 |
4 |
ماده 48 مکرر ق.م.ا. |
212 |
3 |
ماده 47 ق.م.ا. |
213 |
4 |
|
214 |
1 |
مواد 25 و 40 ق.م.ا. |
215 |
4 |
|
نوشتن دیدگاه
لطفاً نظر خود را در این کادر وارد کنید
دیدگاهها
![یاسین](http://www.gravatar.com/avatar/ad2ce4de97337a9502da2743f0f4ca82?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#34
پاسخ: کلید سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1393-05-30 11:34
سلام آقای صفایی
با سپاس از زحماتتون و تشکر ویژه از این باب که در حوزة حقوق کیفری و جرم شناسی واقعاً مطالب مفید و آموزنده ای را در سایت درج می کنید. خواهشی که داشتم این است که اگر برای حضرت عالی مقدور بود سوالات سال های قبل آزمون ارشد هم در سایت گذاشته بشه یا لینک معتبری را معرفی شود تا برخی از دانشجویان که مراجعه می کنند بتوانند به سوالات دسترسی پیدا کنند. بنده به دوستانم سایت شما را به عنوان یکی از بهترین و به روزترین سایت های حقوقی معرفی کرده ام که واقعا هم این گونه است. از لطف شما سپاسگزارم.
-------------------------
سلام. شما لطف دارید. سوالات سه سال اخیر را قرار داده بودم. در اولین فرصت منوی مناسبی برای این مورد اختصاص خواهم داد. تشکر
با سپاس از زحماتتون و تشکر ویژه از این باب که در حوزة حقوق کیفری و جرم شناسی واقعاً مطالب مفید و آموزنده ای را در سایت درج می کنید. خواهشی که داشتم این است که اگر برای حضرت عالی مقدور بود سوالات سال های قبل آزمون ارشد هم در سایت گذاشته بشه یا لینک معتبری را معرفی شود تا برخی از دانشجویان که مراجعه می کنند بتوانند به سوالات دسترسی پیدا کنند. بنده به دوستانم سایت شما را به عنوان یکی از بهترین و به روزترین سایت های حقوقی معرفی کرده ام که واقعا هم این گونه است. از لطف شما سپاسگزارم.
-------------------------
سلام. شما لطف دارید. سوالات سه سال اخیر را قرار داده بودم. در اولین فرصت منوی مناسبی برای این مورد اختصاص خواهم داد. تشکر
![shiva](http://www.gravatar.com/avatar/41b32b70422420383f0e42a477af3c26?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#33
کلید سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1392-01-31 12:43
به نقل از حسین پرستگاری:
sa;am.man gozineye 4 zadam va daghighan in soal ro tu ketabe dc ardebili ya nurbaha daghighan yadam nist khundam.manzure soal az eslah va taghir,taghire modate taligh hast.pas age ghazi 2 sal hokm be taligh bede va vojude inke ghati shode vali mitune modat ro kam va ziyad kone.
چرا 4 میشه؟؟؟؟ اخه همه جا حتی خودتون گفتید 2 میشه.حتی مدرسان شریف
-------------------
سلام. نظر طراح محترم سوال این گونه بوده!
sa;am.man gozineye 4 zadam va daghighan in soal ro tu ketabe dc ardebili ya nurbaha daghighan yadam nist khundam.manzure soal az eslah va taghir,taghire modate taligh hast.pas age ghazi 2 sal hokm be taligh bede va vojude inke ghati shode vali mitune modat ro kam va ziyad kone.
![حسين](http://www.gravatar.com/avatar/614b4c0cd3b475c3b496b4610037a6a9?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#32
کلید سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-12-23 10:16
امكان داره گزينه 215 جوابش تغيير كنه و2 بشه؟؟؟؟
---------------------
سلام. بله، اما احتمالش بسیار پایین است.
---------------------
سلام. بله، اما احتمالش بسیار پایین است.
![حسین پرستگاری](http://www.gravatar.com/avatar/9d7e9ea3302d4c8b024de91297f99410?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#31
سوال 215 —
1391-11-30 18:56
چرا 4 میشه؟؟؟؟ اخه همه جا حتی خودتون گفتید 2 میشه.حتی مدرسان شریف
-------------------
سلام. نظر طراح محترم سوال این گونه بوده!
-------------------
سلام. نظر طراح محترم سوال این گونه بوده!
![سولماز نهاوندی](http://www.gravatar.com/avatar/80f42625145d426748265b32379d7d31?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#30
پاسخ به دوستان —
1391-11-29 13:38
با سلام
جواب صحیح سوال 207 جزا میشه نظریه ی خطر چرا که دکتر اردبیلی نظریه ی خطر رو تلویحا نپذیرفتن و دکتر میرمحمدصادقی هم در مورد مسئولیت عاقله نظریه ی همبستگی اجتماعی رو به عنوان مبنای این مسئولیت پذیرفتن.
درخصوص سوال 210 هم جواب صحیح میشه گزینه ی 1 یعنی مجازات مساوی برا اونا... در تفسیر این ماده بایستی به پیشینه ی این ماده در قانون مجازات عمومی سال 52 هم توجه کرد که تبصره ماده ی 41 اون مقرر می کرد: هرگاه به امر غیرقانونی یکی از مقامات رسمی جرمی واقع شود آمر و مامور به مجازات مباشر جرم محکوم می شوند... در همین زمینه ر.ک.: مباحث مطروحه در کتاب دوره ی ح.ج.ع. جلد 3 ((مسئولیت کیفری)) اثر استاد معظم دکتر مرتضی محسنی.
-----------------------
سلام. سوال 207 طبق منبع مذکور پاسخ داده شده است. در مورد سوال دوم بایستی صبر کرد تا سنجش نظر دهد. ممنون از حضور موثرتان
جواب صحیح سوال 207 جزا میشه نظریه ی خطر چرا که دکتر اردبیلی نظریه ی خطر رو تلویحا نپذیرفتن و دکتر میرمحمدصادقی هم در مورد مسئولیت عاقله نظریه ی همبستگی اجتماعی رو به عنوان مبنای این مسئولیت پذیرفتن.
درخصوص سوال 210 هم جواب صحیح میشه گزینه ی 1 یعنی مجازات مساوی برا اونا... در تفسیر این ماده بایستی به پیشینه ی این ماده در قانون مجازات عمومی سال 52 هم توجه کرد که تبصره ماده ی 41 اون مقرر می کرد: هرگاه به امر غیرقانونی یکی از مقامات رسمی جرمی واقع شود آمر و مامور به مجازات مباشر جرم محکوم می شوند... در همین زمینه ر.ک.: مباحث مطروحه در کتاب دوره ی ح.ج.ع. جلد 3 ((مسئولیت کیفری)) اثر استاد معظم دکتر مرتضی محسنی.
-----------------------
سلام. سوال 207 طبق منبع مذکور پاسخ داده شده است. در مورد سوال دوم بایستی صبر کرد تا سنجش نظر دهد. ممنون از حضور موثرتان
![arma](http://www.gravatar.com/avatar/95f640efd29b6988128e6e533d23671a?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#29
سوال 210 —
1391-11-29 05:06
با سلام
ج گزینه 4 میباشد
در خصوص معاونت شرط تحقق عدم شرکت در عملیات اجرائی است لذا مامور که اقدام به عمل کرده نمیتواند معاون تلقی شود
آمر نیز نمیتواند معاوت تلقی گردد چون مصدایق معاونت حصری بوده و دستور از مصدایق معاونت نمیباشد
لذا گزینه 4 ج صحیح میباشد.
با تشکر
ج گزینه 4 میباشد
در خصوص معاونت شرط تحقق عدم شرکت در عملیات اجرائی است لذا مامور که اقدام به عمل کرده نمیتواند معاون تلقی شود
آمر نیز نمیتواند معاوت تلقی گردد چون مصدایق معاونت حصری بوده و دستور از مصدایق معاونت نمیباشد
لذا گزینه 4 ج صحیح میباشد.
با تشکر
![حسين](http://www.gravatar.com/avatar/9d7e9ea3302d4c8b024de91297f99410?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
![hamid](http://www.gravatar.com/avatar/e1992ae242c16b4d0e2e6d41ca483f26?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
+1
#27
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-22 11:40
سلام در مورد سوال 211 باید بگم بنا به تفسیری که بنده برای خودم کردم مصداقهایی که برای گزینه ها آورده به نظر بنده دام تستی میباشد و معتقدم که همون گزینه 3 درسته.
-----------------
سلام. نظر اکثریت دوستان گزینه 4 می باشد.
-----------------
سلام. نظر اکثریت دوستان گزینه 4 می باشد.
![قدرت](http://www.gravatar.com/avatar/12d6bcc01032923af21f96243cea80bb?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
+3
#26
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-22 08:01
با سلام مجدد میشه لطف کنید بگید بر چه اساسی فاعل معنوی جرم رو مسئول ناشی از فعل غیر میدانید در حالی در این حالت فاعل معنوی خود در حکم مباشره و به خاطر فعل خود مثل اکراه مسئول هست در حالی که عاقله این طور نیست و مسئولیت عاقله ناشی از فعل غیره بدون خطا یا خطر و قفط به خاطر همبستگی اجتماعی مسئول هست
------------------------------
سلام. بنده که معتقد به این دیدگاه نیستم! عده ای برعقیده اند!
ضمناً عاقله مسئولیت کیفری ندارد. جهت مطالعه بیشتر می توانید به مقاله استاد معزز، آقای دکتر اردبیلی هم مراجعه فرمایید.
www.noormags.com/.../text
------------------------------
سلام. بنده که معتقد به این دیدگاه نیستم! عده ای برعقیده اند!
ضمناً عاقله مسئولیت کیفری ندارد. جهت مطالعه بیشتر می توانید به مقاله استاد معزز، آقای دکتر اردبیلی هم مراجعه فرمایید.
www.noormags.com/.../text
![قدرت](http://www.gravatar.com/avatar/12d6bcc01032923af21f96243cea80bb?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
-1
#25
هرچی خدا بخواد —
1391-11-22 06:55
سلام سوال207گزینه 3میشه چون منظور از نظریه همبستگی اجتماعی همون عاقله می باشد که در هر دو کتاب اردبیلی و نوربها بخش مسئولیت فعل غیر ذکر شده اند لطفا تصحیح کنید
----------------
سلام. با نظر شما موافق نیستم. در کتاب اساتید معزز آقای دکتر اردبیلی و مرحوم دکتر نوربها دلیلی برای رد گزینه مورد نظر ما وجود ندارد.
----------------
سلام. با نظر شما موافق نیستم. در کتاب اساتید معزز آقای دکتر اردبیلی و مرحوم دکتر نوربها دلیلی برای رد گزینه مورد نظر ما وجود ندارد.
![محسن.1](http://www.gravatar.com/avatar/e516f0473890ea91a72de89a6fe8a5a8?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#24
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-21 21:19
به نقل از قدرت:
باز تکرار میکنم به جلد دوم دکتر اردبیلی بحث معاونت آنجایی که میگه هم آمر هم مآمور در کشتن اسرای جنگی به مجازان یکسان محکومند فقط گزینه 1
به نقل از امین:گزینه 3پاسخ صحیح است.
مباشر کسی است که عنصر مادی را با دستای خودش انجام میده.(رد گزینه2).شرکت که نیست چون هر دو در عنصر مادی عملا دست نداشتند وفقط مامور عنصر مادی را انجام داده(رذ گزینه 4) مجازات امر ومامور هم مساوی نیست اصولا(رد گزینه 1)
فک کنم مامور میشه مباشر و آمر میشه معاون
باز تکرار میکنم به جلد دوم دکتر اردبیلی بحث معاونت آنجایی که میگه هم آمر هم مآمور در کشتن اسرای جنگی به مجازان یکسان محکومند فقط گزینه 1
![مینل ومحسن](http://www.gravatar.com/avatar/0e543bd95d5e29255f17ba53fd4fa758?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#23
فقط گزینه اول —
1391-11-21 12:17
به نقل از مهدی مانیانی:
به نقل از مهدی مانیانی:
باسلام دوستان سوال نگفت نقششون چیه گفته مجازاتشون چیه تنها گزینه صحیص گزینه 1 میباشذ
به نقل از hamid:سلام سوال 211 جزای عمومی تو یکی از 62 ماده اول قانون اومده و گزینه 3 درسته چون صبح آزمون من داشتم مطالعه میکردم انشاا... که درست باشه
به نقل از امین:گزینه 3پاسخ صحیح است.
مباشر کسی است که عنصر مادی را با دستای خودش انجام میده.(رد گزینه2).شرکت که نیست چون هر دو در عنصر مادی عملا دست نداشتند وفقط مامور عنصر مادی را انجام داده(رذ گزینه 4) مجازات امر ومامور هم مساوی نیست اصولا(رد گزینه 1)
------------------
سلام. در رد گزینه 2 شک دارم! مباشر معنوی با دستان خود جرم را انجام نمی دهد!
سلام . مستنداً به مواد 56و57 ق.مجازات اسلامی و همچنین محشای دکتر گلدوزیان با گزینه 3 موافقم و نظر امین را تایید می کنم (مهدی)
به نقل از مهدی مانیانی:
به نقل از hamid:سلام سوال 211 جزای عمومی تو یکی از 62 ماده اول قانون اومده و گزینه 3 درسته چون صبح آزمون من داشتم مطالعه میکردم انشاا... که درست باشه
به نقل از امین:گزینه 3پاسخ صحیح است.
مباشر کسی است که عنصر مادی را با دستای خودش انجام میده.(رد گزینه2).شرکت که نیست چون هر دو در عنصر مادی عملا دست نداشتند وفقط مامور عنصر مادی را انجام داده(رذ گزینه 4) مجازات امر ومامور هم مساوی نیست اصولا(رد گزینه 1)
------------------
سلام. در رد گزینه 2 شک دارم! مباشر معنوی با دستان خود جرم را انجام نمی دهد!
سلام . مستنداً به مواد 56و57 ق.مجازات اسلامی و همچنین محشای دکتر گلدوزیان با گزینه 3 موافقم و نظر امین را تایید می کنم (مهدی)
باسلام دوستان سوال نگفت نقششون چیه گفته مجازاتشون چیه تنها گزینه صحیص گزینه 1 میباشذ
![مجید](http://www.gravatar.com/avatar/4f96e88c5d0c61b6605b81d61ca38b9a?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#22
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-21 10:58
به نقل از محسن .:
سوال 211 هم صددرصد به طور صریح طبق ماده 57 گزینه 4 درست است مجرمین سابقه دار.سوال آخر عمومی هم گزینه4 درست است طبق نظردکترگلوزیان هم گزینه 2 درست است طبق دیدگاه دکتر اردبیلی.لذااگه حذف بشه بهتره
با سلام سوال 101 اختصاصی صددرصد گزینه 3 طبق دیدگاه دکتر میرمحمدقی.سوال 105هم طبق دیدگاه صریح دکتر اردبیلی جلد اول و دیدگاه مقبول دکتر میرمحمد صادقی گزینه 2به عبارتی ایراد ضرب وجرح عمدی
سوال 211 هم صددرصد به طور صریح طبق ماده 57 گزینه 4 درست است مجرمین سابقه دار.سوال آخر عمومی هم گزینه4 درست است طبق نظردکترگلوزیان هم گزینه 2 درست است طبق دیدگاه دکتر اردبیلی.لذااگه حذف بشه بهتره
![محمد هادی کیمیایی](http://www.gravatar.com/avatar/d8e65ab4a4c91da52ddd88a147e9e3e4?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#21
متون فقه —
1391-11-21 10:06
سلام. خداقوت
میشه بفرمایید کلید متون فقه را چه زمانی روی سایت قرار می دید؟؟؟
شدیدا منتظریم
--------------------------------
کلید اولیه متون فقه:
از چپ به راست!
42124
3?3134
12134
13422
از بیست سوال مطروحه 12 سوال عینا در تحریرالروضه وجود دارد!
میشه بفرمایید کلید متون فقه را چه زمانی روی سایت قرار می دید؟؟؟
شدیدا منتظریم
--------------------------------
کلید اولیه متون فقه:
از چپ به راست!
42124
3?3134
12134
13422
از بیست سوال مطروحه 12 سوال عینا در تحریرالروضه وجود دارد!
![امير علي](http://www.gravatar.com/avatar/45de08d5a5770f1c0b3932e718368cbd?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#20
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-21 04:39
خسته نباشيد.
ببخشين پاسخ دروس حقوق خصوصي رو كي ميذارين؟يااز كجا پيدا كنيم؟باتشكر
----------------
سلام. اگر پیداکردم قرار خواهم داد.
ببخشين پاسخ دروس حقوق خصوصي رو كي ميذارين؟يااز كجا پيدا كنيم؟باتشكر
----------------
سلام. اگر پیداکردم قرار خواهم داد.
![mansour](http://www.gravatar.com/avatar/3cceec7765e532cb712c1ceba9575848?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#19
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-21 00:33
سلام
جواب 211 جزای عومی طبق م 48 مکرر گزینه 4 صحیح است که قاضی می تواند موارد مربوط به ماده 29 را برای بزه کاران سابقه دار اعمال کند
سوال 101 اختصاصی هم خیلی جالب و قابل بحث است چون گزینه 4 هم با توجه به موارد مربوط به قصاص بدون اذن ولی دم و شرایط اون درست باشه که من شک دارم.
جواب 211 جزای عومی طبق م 48 مکرر گزینه 4 صحیح است که قاضی می تواند موارد مربوط به ماده 29 را برای بزه کاران سابقه دار اعمال کند
سوال 101 اختصاصی هم خیلی جالب و قابل بحث است چون گزینه 4 هم با توجه به موارد مربوط به قصاص بدون اذن ولی دم و شرایط اون درست باشه که من شک دارم.
![محسن .](http://www.gravatar.com/avatar/99ed557372a2fa3de1f63b6bcb59e442?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#18
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-20 21:04
با سلام سوال 101 اختصاصی صددرصد گزینه 3 طبق دیدگاه دکتر میرمحمدقی.سوال 105هم طبق دیدگاه صریح دکتر اردبیلی جلد اول و دیدگاه مقبول دکتر میرمحمد صادقی گزینه 2به عبارتی ایراد ضرب وجرح عمدی
![mina](http://www.gravatar.com/avatar/3658c17612e9593c70bc8857cbaef2e3?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#17
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-20 18:15
به نقل از مهدی مانیانی:
منم موافقم خب توی آزادی مشروطه که دستور یا دستوراتی رو به محکوم میدن دیگه!به نقل از حامد:
شما به این کلید مطمئنید؟!؟!؟!؟؟
-----------------
سلام. خیر! کلید اولیه هست. حتی خود سنجشی ها هم به کلید اولیه خود مطمئن نیستند
به نقل از hamid:سلام سوال 211 جزای عمومی تو یکی از 62 ماده اول قانون اومده و گزینه 3 درسته چون صبح آزمون من داشتم مطالعه میکردم انشاا... که درست باشه
سوال 211 با توجه به تبصره 3 ماده 38 ق.مجازات اسلامی شک ندارم که گزینه 3 صحیح است (مهدی)![]()
منم موافقم خب توی آزادی مشروطه که دستور یا دستوراتی رو به محکوم میدن دیگه!به نقل از حامد:
فقه چی شد پس دوست عزیز؟؟؟![]()
---------------------------------
سلام. کلید اولیه متون فقه:
از چپ به راست!
42124
3?3134
12134
13422
از بیست سوال مطروحه 12 سوال عینا در تحریرالروضه وجود دارد!. چندساعت صبرکنید تا دقیق تر پاسخ دهیم.
شما به این کلید مطمئنید؟!؟!؟!؟؟
-----------------
سلام. خیر! کلید اولیه هست. حتی خود سنجشی ها هم به کلید اولیه خود مطمئن نیستند
![مریم مقدم](http://www.gravatar.com/avatar/bdd3e82b3cdd329df477761835497714?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#16
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-20 16:11
سلام. میشه کلید مدنی رو بذارید
---------------------------------
سلام. اطلاعاتی در این زمینه ندارم. حوزه مطالعاتی بنده جزاست.
---------------------------------
سلام. اطلاعاتی در این زمینه ندارم. حوزه مطالعاتی بنده جزاست.
![مهدی مانیانی](http://www.gravatar.com/avatar/981275a3567666650ab9772a9e26dce4?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
+3
#15
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
مهدی مانیانی
1391-11-20 12:36
به نقل از hamid:
سوال 211 با توجه به تبصره 3 ماده 38 ق.مجازات اسلامی شک ندارم که گزینه 3 صحیح است (مهدی)
سلام سوال 211 جزای عمومی تو یکی از 62 ماده اول قانون اومده و گزینه 3 درسته چون صبح آزمون من داشتم مطالعه میکردم انشاا... که درست باشه
سوال 211 با توجه به تبصره 3 ماده 38 ق.مجازات اسلامی شک ندارم که گزینه 3 صحیح است (مهدی)
![:zzz](/components/com_jcomments/images/smilies/sleeping.gif)
![مهدی مانیانی](http://www.gravatar.com/avatar/981275a3567666650ab9772a9e26dce4?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
+3
#14
کلید اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
مهدی مانیانی
1391-11-20 12:30
به نقل از hamid:
به نقل از امین:
سلام . مستنداً به مواد 56و57 ق.مجازات اسلامی و همچنین محشای دکتر گلدوزیان با گزینه 3 موافقم و نظر امین را تایید می کنم (مهدی)
سلام سوال 211 جزای عمومی تو یکی از 62 ماده اول قانون اومده و گزینه 3 درسته چون صبح آزمون من داشتم مطالعه میکردم انشاا... که درست باشه
به نقل از امین:
گزینه 3پاسخ صحیح است.
مباشر کسی است که عنصر مادی را با دستای خودش انجام میده.(رد گزینه2).شرکت که نیست چون هر دو در عنصر مادی عملا دست نداشتند وفقط مامور عنصر مادی را انجام داده(رذ گزینه 4) مجازات امر ومامور هم مساوی نیست اصولا(رد گزینه 1)
------------------
سلام. در رد گزینه 2 شک دارم! مباشر معنوی با دستان خود جرم را انجام نمی دهد!
سلام . مستنداً به مواد 56و57 ق.مجازات اسلامی و همچنین محشای دکتر گلدوزیان با گزینه 3 موافقم و نظر امین را تایید می کنم (مهدی)
![ماجد](http://www.gravatar.com/avatar/e9aa4fbe68d33e95ba398de4f97d1f8f?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
+1
#13
215 —
1391-11-20 12:22
سلام مجدد خدمت شما
مستندخاص که تبصره ماده32 هست...اماازاین جهت که هر4 گزینه به نوعی خفیف هستند اما گزینه 1 ظاهرا قویتره که انفصال ازخدمت را که غیرقابل تعلیق است را کلا امکان تعلیق داده اند.(مثل ت3 ماده 5 ق.تشدید که امکان تخفیف وتعلیقی وجودنداره امااگرلاحق امکان تعلیق به خب خیلی عالی خفیفه!!!)
آلله آعلم و سازمان سنجش
التماس دعا
مستندخاص که تبصره ماده32 هست...اماازاین جهت که هر4 گزینه به نوعی خفیف هستند اما گزینه 1 ظاهرا قویتره که انفصال ازخدمت را که غیرقابل تعلیق است را کلا امکان تعلیق داده اند.(مثل ت3 ماده 5 ق.تشدید که امکان تخفیف وتعلیقی وجودنداره امااگرلاحق امکان تعلیق به خب خیلی عالی خفیفه!!!)
آلله آعلم و سازمان سنجش
التماس دعا
![امین](http://www.gravatar.com/avatar/49d7956e28fa7c9ae8f7085e578462b6?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#12
متون فقه —
1391-11-20 12:02
اگه میشه جوابای متون فقه رو هم جداگانه در یک قسمت مثل دروس قبل بگذارید.
![امین](http://www.gravatar.com/avatar/49d7956e28fa7c9ae8f7085e578462b6?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#11
210 —
1391-11-20 11:52
درست است که مباشر معنوی جرم را با دستان خود انجام نمیدهد.
در مباشرت معنوی مرتکب اصلی به دلیل عدم مسیولیت کیفری مجازات نمیشود اما در اینجا مباشر اصلی (مامور)مجازات میشود.اما اگر در مورد قسمت دوم ماده بود حق با شما بود(ولی ماموری که امر امر را به علت اشتباه قابل قبول وبه تصور اینکه قانونی است اجرا کرده است فقط به پرداخت دیه یا ضمان مالی محکوم خواهد شد.)
------------------
در مباشرت معنوی مرتکب اصلی به دلیل عدم مسیولیت کیفری مجازات نمیشود اما در اینجا مباشر اصلی (مامور)مجازات میشود.اما اگر در مورد قسمت دوم ماده بود حق با شما بود(ولی ماموری که امر امر را به علت اشتباه قابل قبول وبه تصور اینکه قانونی است اجرا کرده است فقط به پرداخت دیه یا ضمان مالی محکوم خواهد شد.)
------------------
![بزرگمهـــــــــــــر](http://www.gravatar.com/avatar/fd656e7431eb69a2414af1d36968f304?d=http%3A%2F%2Flawtest.ir%2Fcomponents%2Fcom_jcomments%2Fimages%2Fno_avatar.png)
0
#10
تجزیه و تحلیل اولیه سؤالات حقوق جزای عمومی ـ ارشد سراسری: سال 1392 —
1391-11-20 10:37
درود به همه
اگر ممکن هست پاسخ نامه ی درس جزای عمومی و آیین دادرسی کیفری گرایش حقوق بشر رو هم بذارین
پاسخ زبان انگلیسی رو هم اگر ممکن باشه بذارید بیش از پیش سپاسگزار میشم
--------------------
سلام. کلید اولیه جزای عمومی و ا.د.ک در سایت درج شده.
اگر ممکن هست پاسخ نامه ی درس جزای عمومی و آیین دادرسی کیفری گرایش حقوق بشر رو هم بذارین
پاسخ زبان انگلیسی رو هم اگر ممکن باشه بذارید بیش از پیش سپاسگزار میشم
--------------------
سلام. کلید اولیه جزای عمومی و ا.د.ک در سایت درج شده.